
Introductie
Waarom kiezen voor VKG?
VKG staat voor Van Kampen Groep. Al ruim 70 jaar verzorgt VKG de administratie voor meer dan 2.700 assurantieadviseurs in Nederland.
Full service
VKG biedt een totaalservice voor assurantieadviseurs, we nemen vrijwel uw volledige administratie uit handen. Uw gehele backoffice wordt verzorgd door VKG: debiteurenbeheer, polisbeheer, prolongaties en schadeafhandeling. Als u dat wilt zelfs met binnendienstondersteuning. Onze dienstverlening is breed en biedt u veel mogelijkheden.
Wij vinden dat iedereen rustig moet kunnen slapen, zonder zich zorgen te maken over financiële risico’s, verzekeringen, hypotheken, schade, vaste lasten enzovoort. Daarom zetten wij ons in voor een Nederland met altijd en overal een deskundige financieel adviseur in de buurt.
Dat doen we door een zo breed mogelijk aanbod van financiële diensten. Door het ondersteunen van u en uw bedrijf. En we besparen u veel tijd met onze slimme tools.
Wij zijn de energie achter financiële rust
Adres | Postbus 1015 |
Postcode | 1620 KA |
Plaats | HOORN |
Telefoon | 0229-287888 |
info@vkg.nl | |
Website | www.vkg.nl |
Soorten producten | Schadeverzekeringen, levensverzekeringen, zorgverzekeringen, inkomensverzekeringen, pensioen en hypotheken. |
Rechtsvorm | B.V. |
Directie | De heer T.S. van der Geer, de heer R.H.M. de Kruijf, mevrouw V.J. Buijs-Tabbers |
Aantal aangesloten kantoren | 2.700 |
Verzekeringsvolmachten van | ACE, AIG, Allianz Global Assistance, Anker, Arag, a.s.r., Avéro Achmea, Bovemij, DAS, De Goudse, Liberty, Midglas, Nationale-Nederlanden, Rhion, Unigarant. |
Offertevolmachten hypotheken of kredieten van | Argenta, a.s.r., Hypotrust, HollandWoont, IQWOON, NIBC, Robuust en Tulp Hypotheken. |
Aantal provinciale agentschappen |
122 |
Polisadministratiepakket | Level (CCS) |
Binding met aanbieders | Onafhankelijk opererend en 100% dochter van a.s.r. |
Eigen bemiddeling via gelieerde entiteit | Nee |
Gebruik provinciale agentschappen | Ja |
Primaire diensten
Soorten financiële producten op gebied van verzekeringen
Schadeverzekeringen particulier | Ja |
Schadeverzekeringen zakelijk | Ja |
Levensverzekeringen (opbouw) |
Ja |
Levensverzekeringen (risico) |
Ja |
Uitvaartkostenverzekeringen | Ja |
Inkomensverzekeringen individueel |
Ja |
Inkomensverzekeringen collectief |
Ja |
Zorgverzekeringen | Ja |
Pensioenverzekeringen | Ja |
Coassurantie (beurs) | Ja |
Soorten financiële producten op gebied van kredieten
Hypothecaire kredieten | Ja |
Consumptieve kredieten | Nee |
(Bank-)spaarproducten | Ja |
Labeling mogelijk
Labelproducten service provider |
Ja |
Gelabelde producten aangesloten kantoor |
Ja |
Welke faciliteiten m.b.t. financiële producten
Vergelijken van voorwaarden |
Ja |
Vergelijken van brutopremies |
Ja |
Vergelijken van nettopremies |
Ja |
Vergelijken van bruto rentetarieven |
Ja |
Vergelijken van netto rentetarieven |
Ja |
Online sluiten van financiële producten |
Ja |
Bemiddelen in netto producten |
Ja |
Webmodules voor website intermediair |
Ja |
Overig
Functionaliteiten extranet |
Volwaardig assurantiepakket incl. online vergelijken en afsluiten. ExtranetPlus voor administratie van polissen van rechtstreekse aanstellingen. Optioneel: prolongeren. VKG biedt kosteloze trainingen om met de functionaliteiten van het extranet vertrouwd te raken. |
Digitale polismap eindklant |
Ja. Digitaal schademelden. Alle polisgegevens en facturen. Ontvangen van nieuwe polisdocumenten. |
Specialistische adviesondersteuning |
Ja. Onze deskundige acceptanten denken met u mee. |
Midoffice diensten | Offerteservice voor DIL en Verzuim, callcenter leidt terug naar intermediair, websites, Honorarium incasso service voor fee en abonnement, doelgroepselectie, commerciële leaflets en brieven, diverse maatwerkoplossingen. Binnendienstondersteuning: telefoonservice, polisbeheer, prolongatie, offerte, schadeservice. |
Backoffice diensten | Verwerken van maatschappij-informatie, de administratie en het beheer van de ondergebrachte portefeuille. |
Ondersteuning bij overvoeren van portefeuilles |
Ja. Overvoertrajecten: u wilt (een deel) van uw eigen agentschap naar VKG overvoeren; u koopt een (deel-)portefeuille; u wilt wijzigen van serviceprovider. |
Aanbieden prolongatiegegevens voor polisadministratie kantoren |
Ja |
Aanvullende diensten
Marketing ondersteuning | CRM, digitale polismap, e-mailing, commerciële leaflets en brieven, doelgroepselectie, white label verzekeringsproducten, afsluitmodules, zoekmachinemarketing, website. |
Vakinhoudelijke ondersteuning
Wft-opleidingen | Ja |
Vakgerichte opleidingen | Trainingen via de VKG Academie |
Wft-PE | Ja |
Bijeenkomsten en seminars | Ja |
Gebruik maken van software
Offertesoftware | Volmacht: alle particuliere en zakelijke schadeverzekeringen. Provinciaal: hypothecair krediet, inkomensverzekeringen collectief, ORV. |
Vergelijkingssoftware | Rolls (wordt met korting aangeboden), alle volmachtproducten, iAOV, ORV-vergelijker. |
CRM software | Ja |
Office software | Ja |
Bemiddeling portefeuilleaan- of –verkoop |
Ja. Portefeuille aan- of verkopen discreet via VKG’s marktplaats: Portefeuille Match.
Optioneel: deskundige en onafhankelijke portefeuillemakelaar. |
Faciliteiten portefeuilleanalyse |
Ja |
Faciliteiten Wft-compliance |
Nee |
Extra dienstverlening
Uitbesteden schadebehandeling |
Ja |
Telefoonopvang | Ja |
Overname werkzaamheden tijdens vakantie |
Ja |
Administreren serviceabonnementen van aangesloten kantoren |
Ja |
Incasseren van directe beloning / abonnementsbijdragen t.b.v. kantoren |
Ja |
Overname financiële administratie |
n.v.t. |
Websitebouw en –beheer | Ja |
Samenwerking / deelnemerschap
Doelgroep / speciale markt |
Financieel adviseurs |
Regionaal / landelijk werkend |
Landelijk |
Eisen aan aangesloten kantoren |
Gevestigd binnen Nederland |
Inspraak aangesloten kantoren |
Klantgroepen, feedback via website, servicebeoordeling via website. |
Vormgeving dienstenpakket | Een modulair opgebouwd dienstenpakket. |
Kosten dienstverlening
Entreefee | Ja |
Vaste periodieke kosten | Nee |
Kosten per losse dienst | Ja |
Diversen
Calamiteitenplan | Ja |
Certificering (SAS70, ISO) |
Nee |
Waardering
Jaarlijks voert Bureau DFO onderzoek uit naar serviceproviders binnen de financiële dienstverlening. Het onderzoek van 2021 bestaat uit twee onderdelen. Een deel betreft de waardering van het intermediair met betrekking tot de dienstverlening van 24 serviceproviders waarvan men gebruik maakt. Dit deel van het onderzoek is gebaseerd op 2.167 waarnemingen. De resultaten geven helder aan welke elementen in de dienstverlening van serviceproviders door de doelgroep belangrijk worden gevonden. Maar ook welke serviceproviders op welke gebieden sterk en minder sterk zijn.
Meer informatie over dit onderzoek van 2021 vindt u hier
Voor serviceprovider VKG gelden de volgende scores:
Algemene tevredenheid | 6,7 |
Algemene generieke ondersteuning | 6,6 |
Product en prijs | 6,8 |
Procesondersteuning | 6,5 |
Acquisitie van nieuwe klanten | 5,2 |
Behoud van klanten | 5,7 |
Diensten | 6,4 |
Voor serviceprovider VKG Hypotheken en Kredieten gelden de volgende scores:
Algemene tevredenheid | 7,9 |
Algemene generieke ondersteuning | 7,8 |
Product en prijs | 7,6 |
Procesondersteuning | 7,5 |
Acquisitie van nieuwe klanten | 5,4 |
Behoud van klanten | 5,8 |
Diensten | 7,6 |
Er worden geen scores vermeld wanneer sprake is van:
- Te weinig waarnemingen voor de betreffende serviceprovider.
- Een of meer onvoldoendes voor de betreffende serviceprovider op de opgenomen aspecten.
Wij zijn de energie achter financiële rust.
Wij vinden dat iedereen rustig moet kunnen slapen, zonder zich zorgen te maken over financiële risico’s, verzekeringen, hypotheken, schade, vaste lasten enzovoort. Daarom zetten wij ons in voor een Nederland met altijd en overal een deskundige financieel adviseur in de buurt.
Een financieel adviseur die inzicht verschaft in risico’s en hoe je daar het beste mee omgaat. Die helpt met het maken van een goede keuze uit een breed aanbod van verzekeringen, hypotheken en andere financiële producten. En die zorgt dat zijn klanten zelf geen omkijken hebben naar zaken als schadeafhandeling en herstel. Zodat een bedrijf niet dicht hoeft, een bouwproject niet stil komt te liggen, en mensen gewoon door kunnen met hun werk of leven. Zonder financiële stress.
Zo bereiken we dat iedereen in Nederland rustig kan slapen, zonder zorgen over financiële risico’s en vaste lasten.
Hoe doen we dat?
Een zo breed mogelijk aanbod van financiële diensten
We bieden financieel adviseurs toegang tot een zo breed mogelijk aanbod van financiële diensten in combinatie met een snelle en efficiënte afhandeling. Dat kan zelfs om een verzekering op maat gaan voor specifieke gevallen.
Waarom een zo breed mogelijk aanbod? Omdat meer keuze een onafhankelijker advies betekent. Dat is in het voordeel van de klant, want die krijgt de verzekering die het beste bij zijn situatie past. En in uw voordeel als financieel adviseur, want uw klant is tevreden.
VKG ondersteunt uw bedrijf
We zetten ons actief in voor het behoud van het lokale aanspreekpunt, de adviseur in de buurt. Ook ondersteunen we mensen die financieel adviseur willen worden en helpen we bij het uitbreiden of overnemen van kantoren. We zijn een verlengstuk, een extra medewerker die altijd klaarstaat om onze adviseurs te helpen hun klanten financiële rust te bieden. Dat doen we doelgericht, efficiënt en met enthousiasme.
Bespaar tijd met onze slimme tools
Met geavanceerde digitale oplossingen maken we het leven van financieel adviseurs steeds makkelijker. En bieden we hun klanten de mogelijkheid om zelf te kiezen hoe ze hun financiële zaken willen regelen: persoonlijk, of via een uitgebreide online omgeving.
Wij zijn de energie achter financiële rust
Melching Groep
Met ingang van juli 2019 is de Melching groep te Drachten onderdeel van VKG. Melching verzorgt de administratie voor adviseurs en voor meerdere labels, zoals o.a. Broekhuis, De Friesland, De Internationale, Hypotheekshop, Dealerservices. Specials: hobbytractoren, pleziervaartuigen, reis.
Melching biedt naar wens een uitgebreide binnendienstondersteuning zoals telefoonservice, polisbeheer, prolongatie, offerte en schadeservice.
Ambassadeurs
Wat betekent deze energie voor onze klanten? Dat laten we hen graag zelf vertellen. Of het nu gaat om verzekeringen, hypotheken, het assurantiepakket ExtranetPlus of een van onze andere producten of diensten. Onze ambassadeurs delen graag met u waarom zij kiezen voor VKG.
Bekijk hier wat onze ambassadeurs vertellen over VKG.
Kosteloze digitale polismap
Met uw polismap van VKG kunt u uw klant de digitale service bieden die hij of zij van u verwacht. Uw klant kan en wil immers steeds meer zelf online doen en wil altijd en overal gemakkelijk inzicht hebben in zijn verzekeringspakket. Dus niet alleen thuis maar ook onderweg of in het buitenland: uw klant wil zijn zaken zelf mobiel kunnen regelen. Bijvoorbeeld een verhuizing doorgeven of een schade melden. Of contact opnemen via telefoon of e-mail. Uiteraard kan uw klant zelf zijn account aanmaken via www.polismap.vkg.com De digitale polismap van VKG is een onmisbaar stuk gereedschap.
Contact
Wilt u meer informatie? Of wilt u een aanstelling? Belt u met VKG via 0229 287 888 of stuur een e-mail aan relatiebeheer@vkg.nl.