Introductie

 

Waarom kiezen voor VKG?

VKG staat voor Van Kampen Groep. Al ruim 70 jaar verzorgt VKG de administratie voor meer dan 2.700 assurantieadviseurs in Nederland.

Full service

VKG biedt een totaalservice voor assurantieadviseurs, we nemen vrijwel uw volledige administratie uit handen. Uw gehele backoffice wordt verzorgd door VKG: debiteurenbeheer, polisbeheer, prolongaties en schadeafhandeling. Als u dat wilt zelfs met binnendienstondersteuning. Onze dienstverlening is breed en biedt u veel mogelijkheden.

Wij vinden dat iedereen rustig moet kunnen slapen, zonder zich zorgen te maken over financiële risico’s, verzekeringen, hypotheken, schade, vaste lasten enzovoort. Daarom zetten wij ons in voor een Nederland met altijd en overal een deskundige financieel adviseur in de buurt.

Dat doen we door een zo breed mogelijk aanbod van financiële diensten. Door het ondersteunen van u en uw bedrijf. En we besparen u veel tijd met onze slimme tools.

Wij zijn de energie achter financiële rust

 

Adres Postbus 1015
Postcode 1620 KA
Plaats HOORN
Telefoon 0229-287888
E-mail info@vkg.nl
Website www.vkg.nl
Soorten producten Schadeverzekeringen, levensverzekeringen, zorgverzekeringen, inkomensverzekeringen, hypotheken en kredieten.
Rechtsvorm B.V.
Directie De heer T.S. van der Geer, de heer R.H.M. de Kruijf, mevrouw V.J. Buijs-Tabbers
Aantal aangesloten kantoren 2.700
Verzekeringsvolmachten van ACE, AIG, Allianz Global Assistance, Anker, Arag, a.s.r., Avéro Achmea, Bovemij, DAS, De Goudse, Liberty, Midglas, Nationale-Nederlanden, Unigarant.
Offertevolmachten hypotheken of kredieten van Argenta, a.s.r., Hypotrust, HollandWoont, IQWOON, NIBC, Robuust en Tulp Hypotheken.
Aantal
provinciale
agentschappen
122
Polisadministratiepakket Level (CCS)
Binding met aanbieders Onafhankelijk opererend en 100% dochter van a.s.r.
Eigen bemiddeling via gelieerde entiteit Nee
Gebruik provinciale agentschappen Ja

Primaire diensten

Soorten financiële producten op gebied van verzekeringen

Schadeverzekeringen particulier Ja
Schadeverzekeringen zakelijk Ja
Levensverzekeringen
(opbouw)
Ja
Levensverzekeringen
(risico)
Ja
Uitvaartkostenverzekeringen Ja
Inkomensverzekeringen
individueel
Ja
Inkomensverzekeringen
collectief
Ja
Zorgverzekeringen Ja
Pensioenverzekeringen Ja
Coassurantie (beurs) Ja

Soorten financiële producten op gebied van kredieten

Hypothecaire kredieten Ja
Consumptieve kredieten Ja
(Bank-)spaarproducten Ja

Labeling mogelijk

Labelproducten service
provider
Ja
Gelabelde producten
aangesloten kantoor
Ja

Welke faciliteiten m.b.t. financiële producten

Vergelijken van
voorwaarden
Ja
Vergelijken van
brutopremies
Ja
Vergelijken van
nettopremies
Ja
Vergelijken van bruto
rentetarieven
Ja
Vergelijken van netto
rentetarieven
Ja
Online sluiten van
financiële producten
Ja
Bemiddelen in netto
producten
Ja
Webmodules voor website
intermediair
Ja

Overig

Functionaliteiten
extranet
Volwaardig assurantiepakket incl. online vergelijken en afsluiten. ExtranetPlus voor administratie van polissen van rechtstreekse aanstellingen. Optioneel: prolongeren. VKG biedt kosteloze trainingen om met de functionaliteiten van het extranet vertrouwd te raken.
Digitale polismap
eindklant
Ja.
Digitaal schademelden.
Alle polisgegevens en facturen.
Ontvangen van nieuwe polisdocumenten.
Specialistische
adviesondersteuning
Ja.
Onze deskundige acceptanten denken met u mee.
Midoffice diensten Offerteservice voor DIL en Verzuim, callcenter leidt terug naar intermediair, websites, Honorarium incasso service voor fee en abonnement, doelgroepselectie, commerciële leaflets en brieven, diverse maatwerkoplossingen. Binnendienstondersteuning: telefoonservice, polisbeheer, prolongatie, offerte, schadeservice.
Backoffice diensten Verwerken van maatschappij-informatie, de administratie en het beheer van de ondergebrachte portefeuille.
Ondersteuning bij
overvoeren van portefeuilles
Ja.
Overvoertrajecten:
u wilt (een deel) van uw eigen agentschap naar VKG overvoeren;
u koopt een (deel-)portefeuille;
u wilt wijzigen van serviceprovider.
Aanbieden
prolongatiegegevens voor polisadministratie
kantoren
Ja

Aanvullende diensten

Marketing ondersteuning CRM, digitale polismap, e-mailing, commerciële leaflets en brieven, doelgroepselectie, white label verzekeringsproducten, afsluitmodules, zoekmachinemarketing, website.

Vakinhoudelijke ondersteuning

Wft-opleidingen Ja
Vakgerichte opleidingen Trainingen via de VKG Academie
Wft-PE Ja
Bijeenkomsten en seminars Ja

Gebruik maken van software

Offertesoftware Volmacht: alle particuliere en zakelijke schadeverzekeringen. Provinciaal: consumptief krediet, hypothecair krediet, inkomensverzekeringen collectief, ORV.
Vergelijkingssoftware Rolls (wordt met korting aangeboden), alle volmachtproducten, iAOV, ORV-vergelijker.
CRM software Ja
Office software Ja
Bemiddeling
portefeuilleaan- of –verkoop
Ja. Portefeuille aan- of verkopen discreet via VKG’s marktplaats: Portefeuille Match.

Optioneel: deskundige en onafhankelijke portefeuillemakelaar.
Optioneel: financiering.

Faciliteiten
portefeuilleanalyse
Ja
Faciliteiten
Wft-compliance
Nee

Extra dienstverlening

Uitbesteden
schadebehandeling
Ja
Telefoonopvang Ja
Overname werkzaamheden
tijdens vakantie
Ja
Administreren
serviceabonnementen van aangesloten kantoren
Ja
Incasseren van directe
beloning / abonnementsbijdragen t.b.v.
kantoren
Ja
Overname financiële
administratie
n.v.t.
Websitebouw en –beheer Ja

Samenwerking / deelnemerschap

Doelgroep / speciale
markt
Financieel adviseurs
Regionaal / landelijk
werkend
Landelijk
Eisen aan aangesloten
kantoren
Gevestigd binnen Nederland
Inspraak aangesloten
kantoren
Klantgroepen, feedback via website, servicebeoordeling via website.
Vormgeving dienstenpakket Een modulair opgebouwd dienstenpakket.

Kosten dienstverlening

Entreefee Ja
Vaste periodieke kosten Nee
Kosten per losse dienst Ja

Diversen

Calamiteitenplan Ja
Certificering (SAS70,
ISO)
Nee

Waardering

Jaarlijks onderzoekt Bureau DFO hoe serviceproviders, ketens, belangenorganisaties, etc. door intermediairs worden gewaardeerd. De onderzoeksresultaten worden elk jaar gepubliceerd in het ‘Onderzoek Serviceproviders’. Meer informatie over dit onderzoek van 2020 vindt u hier. Bureau DFO heeft besloten om per serviceprovider enkele scores uit dit onderzoek te vermelden. Gekozen is voor die aspecten die door intermediairs als erg belangrijk worden aangemerkt ten aanzien van de dienstverlening van serviceproviders. Er worden geen scores vermeld wanneer sprake is van:

  • Te weinig waarnemingen voor de betreffende serviceprovider.
  • Een of meer onvoldoendes voor de betreffende serviceprovider op de opgenomen aspecten.

Voor serviceprovider VKG gelden de volgende scores:

Algemene generieke ondersteuning 6,5
Product en prijs 6,7
Procesondersteuning 6,6
Acquisitie van nieuwe klanten 5,3
Behoud van klanten 5,6

Voor serviceprovider VKG Hypotheken en Kredieten gelden de volgende scores:

Algemene generieke ondersteuning 8,1
Product en prijs 7,8
Procesondersteuning 7,5
Acquisitie van nieuwe klanten 6,0
Behoud van klanten 6,4
Diensten 7,7

 

Wij zijn de energie achter financiële rust.

 

Wij vinden dat iedereen rustig moet kunnen slapen, zonder zich zorgen te maken over financiële risico’s, verzekeringen, hypotheken, schade, vaste lasten enzovoort. Daarom zetten wij ons in voor een Nederland met altijd en overal een deskundige financieel adviseur in de buurt.

Een financieel adviseur die inzicht verschaft in risico’s en hoe je daar het beste mee omgaat. Die helpt met het maken van een goede keuze uit een breed aanbod van verzekeringen, hypotheken en andere financiële producten. En die zorgt dat zijn klanten zelf geen omkijken hebben naar zaken als schadeafhandeling en herstel. Zodat een bedrijf niet dicht hoeft, een bouwproject niet stil komt te liggen, en mensen gewoon door kunnen met hun werk of leven. Zonder financiële stress.

Zo bereiken we dat iedereen in Nederland rustig kan slapen, zonder zorgen over financiële risico’s en vaste lasten.

 

Hoe doen we dat?

 

Een zo breed mogelijk aanbod van financiële diensten

We bieden financieel adviseurs toegang tot een zo breed mogelijk aanbod van financiële diensten in combinatie met een snelle en efficiënte afhandeling. Dat kan zelfs om een verzekering op maat gaan voor specifieke gevallen.

Waarom een zo breed mogelijk aanbod? Omdat meer keuze een onafhankelijker advies betekent. Dat is in het voordeel van de klant, want die krijgt de verzekering die het beste bij zijn situatie past. En in uw voordeel als financieel adviseur, want uw klant is tevreden.

VKG ondersteunt uw bedrijf

We zetten ons actief in voor het behoud van het lokale aanspreekpunt, de adviseur in de buurt. Ook ondersteunen we mensen die financieel adviseur willen worden en helpen we bij het uitbreiden of overnemen van kantoren. We zijn een verlengstuk, een extra medewerker die altijd klaarstaat om onze adviseurs te helpen hun klanten financiële rust te bieden. Dat doen we doelgericht, efficiënt en met enthousiasme.

Bespaar tijd met onze slimme tools

Met geavanceerde digitale oplossingen maken we het leven van financieel adviseurs steeds makkelijker. En bieden we hun klanten de mogelijkheid om zelf te kiezen hoe ze hun financiële zaken willen regelen: persoonlijk, of via een uitgebreide online omgeving.

 

Wij zijn de energie achter financiële rust

 

Melching Groep

Met ingang van juli 2019 is de Melching groep te Drachten onderdeel van VKG. Melching verzorgt de administratie voor adviseurs en voor meerdere labels, zoals o.a. Broekhuis, De Friesland, De Internationale, Hypotheekshop, Dealerservices. Specials: hobbytractoren, pleziervaartuigen, reis.
Melching biedt naar wens een uitgebreide binnendienstondersteuning zoals telefoonservice, polisbeheer, prolongatie, offerte en schadeservice.

Ambassadeurs

Wat betekent deze energie voor onze klanten? Dat laten we hen graag zelf vertellen. Of het nu gaat om verzekeringen, hypotheken, het assurantiepakket ExtranetPlus of een van onze andere producten of diensten. Onze ambassadeurs delen graag met u waarom zij kiezen voor VKG.

Bekijk hier wat onze ambassadeurs vertellen over VKG.

Kosteloze digitale polismap

Met uw polismap van VKG kunt u uw klant de digitale service bieden die hij of zij van u verwacht. Uw klant kan en wil immers steeds meer zelf online doen en wil altijd en overal gemakkelijk inzicht hebben in zijn verzekeringspakket. Dus niet alleen thuis maar ook onderweg of in het buitenland: uw klant wil zijn zaken zelf mobiel kunnen regelen. Bijvoorbeeld een verhuizing doorgeven of een schade melden. Of contact opnemen via telefoon of e-mail. Uiteraard kan uw klant zelf zijn account aanmaken via www.polismap.vkg.com De digitale polismap van VKG is een onmisbaar stuk gereedschap.

Contact

Wilt u meer informatie? Of wilt u een aanstelling? Belt u met VKG via 0229 287 888 of stuur een e-mail aan relatiebeheer@vkg.nl.

X