
Introductie
Waarom kiezen voor VKG?
VKG biedt u toegang tot de gehele financiële markt. Efficiënt en doelgericht.
VKG staat voor Van Kampen Groep. Al ruim 75 jaar verzorgt VKG de administratie voor meer dan 2.200 assurantieadviseurs in Nederland. Wij vinden dat iedereen een goed financieel advies verdient. Daarom zetten wij ons in voor een Nederland waar er altijd een financieel adviseur in de buurt zit.
We bieden financieel adviseurs toegang tot een zo breed mogelijk aanbod van financiële diensten in combinatie met een snelle en efficiënte afhandeling. Want meer keuze betekent een onafhankelijker advies. Daarnaast zetten we ons actief in voor het behoud van het lokale aanspreekpunt: de adviseur in de buurt. En met geavanceerde digitale oplossingen maken we uw leven als financieel adviseur steeds makkelijker.
VKG biedt financieel adviseurs twee bedieningsconcepten: Serviceproviding en Full BackOffice.
Bij Serviceproviding treedt VKG namens verzekeraars op als gevolmachtigde of gevolmachtigd agent. Dit betekent dat VKG risico’s accepteert, polissen opmaakt en schades afwikkelt binnen de afspraken die met de verzekeraars zijn gemaakt. Daarnaast werken we in het provinciale kanaal samen met vele verzekeraars en andere financiële partijen. Ook bieden we efficiënte oplossingen voor pensioenen en de assurantiebeurs. Zo is er voor ieder financieel vraagstuk een oplossing.
Met Full BackOffice heeft u een complete administratieve backoffice. Uitgevoerd door de medewerkers en volgens de bewezen dienstverlening van Anac. Zij voeren al uw administratieve werkzaamheden uit onder uw naam. U behoudt 100% controle en heeft volledig overzicht. U houdt meer tijd over voor persoonlijk klantcontact. En als u wilt, nemen zij ook de telefoon voor u op. Wel zo gemakkelijk, zo is uw kantoor altijd bereikbaar voor uw klanten.
Wij zijn de energie achter financiële rust
Adres | Postbus 1015 |
Postcode | 1620 KA |
Plaats | HOORN |
Telefoon | 0229-287888 |
info@vkg.nl | |
Website | www.vkg.nl |
Soorten producten | Schadeverzekeringen, levensverzekeringen, zorgverzekeringen, inkomensverzekeringen, pensioen en hypotheken. |
Rechtsvorm | B.V. |
Directie | Mevrouw mr. V.J. Buijs-Tabbers |
Aantal aangesloten kantoren | 2.200 |
Verzekeringsvolmachten van | AIG, Allianz Global Assistance, Anker, Arag, a.s.r., Avéro Achmea, Bovemij, Chubb, DAS, De Goudse, Hiscox, Klaverblad, Liberty, Markel, Midglas, Nationale-Nederlanden, Rhion, Unigarant. |
Offertevolmachten hypotheken of kredieten van | Argenta, Lloyds Bank, NIBC |
Aantal provinciale agentschappen |
85 |
Polisadministratiepakket | Level (CCS) |
Binding met aanbieders | Onafhankelijk opererend en 100% dochter van a.s.r. VKG valt onder D&S Distributie en Services. |
Eigen bemiddeling via gelieerde entiteit | Nee |
Gebruik provinciale agentschappen | Ja |
Primaire diensten
Soorten financiële producten op gebied van verzekeringen
Schadeverzekeringen particulier | Ja |
Schadeverzekeringen zakelijk | Ja |
Levensverzekeringen (opbouw) |
Ja |
Levensverzekeringen (risico) |
Ja |
Uitvaartkostenverzekeringen | Ja |
Inkomensverzekeringen individueel |
Ja |
Inkomensverzekeringen collectief |
Ja |
Zorgverzekeringen | Ja |
Pensioenverzekeringen | Ja |
Coassurantie (beurs) | Ja Door Flanker; een onderneming van D&S Distributie en Services. |
Soorten financiële producten op gebied van kredieten
Hypothecaire kredieten | Ja |
Consumptieve kredieten | Nee |
(Bank-)spaarproducten | Ja |
Labeling mogelijk
Labelproducten service provider |
Ja |
Gelabelde producten aangesloten kantoor |
Ja |
Welke faciliteiten m.b.t. financiële producten
Vergelijken van voorwaarden |
Ja |
Vergelijken van brutopremies |
Ja |
Vergelijken van nettopremies |
Ja |
Vergelijken van bruto rentetarieven |
Ja |
Vergelijken van netto rentetarieven |
Ja |
Online sluiten van financiële producten |
Ja |
Bemiddelen in netto producten |
Ja |
Webmodules voor website intermediair |
Ja |
Overig
Functionaliteiten extranet |
Volwaardig assurantiepakket incl. online vergelijken en afsluiten. Aansluiting op Aplaza. ExtranetPlus voor administratie van polissen van rechtstreekse aanstellingen. Optioneel: prolongeren. VKG biedt kosteloze trainingen om met de functionaliteiten van het extranet vertrouwd te raken. |
Digitale polismap eindklant |
Ja. Alle polisgegevens en facturen. Ontvangen van nieuwe polisdocumenten. |
Specialistische adviesondersteuning |
Ja. Onze deskundige acceptanten denken met u mee. |
Midoffice diensten | Offerteservice voor DIL en Verzuim, callcenter leidt terug naar intermediair, websites, Honorarium incasso service voor fee en abonnement, doelgroepselectie, commerciële leaflets en brieven, diverse maatwerkoplossingen. Binnendienstondersteuning: telefoonservice, polisbeheer, prolongatie, offerte, schadeservice. |
Backoffice diensten | Verwerken van maatschappij-informatie, de administratie en het beheer van de ondergebrachte portefeuille. Full BackOffice: een complete administratieve backoffice. |
Ondersteuning bij overvoeren van portefeuilles |
Ja. Overvoertrajecten: u wilt (een deel) van uw eigen agentschap naar VKG overvoeren; u koopt een (deel-)portefeuille; u wilt wijzigen van serviceprovider. |
Aanbieden prolongatiegegevens voor polisadministratie kantoren |
Ja |
Aanvullende diensten
Marketing ondersteuning | CRM, digitale polismap, e-mailing, commerciële leaflets en brieven, doelgroepselectie, salescampagne tooling, white label verzekeringsproducten, afsluitmodules, zoekmachinemarketing, website. |
Vakinhoudelijke ondersteuning
Wft-opleidingen | Nee |
Vakgerichte opleidingen | Trainingen via de VKG Academie |
Wft-PE | Nee |
Bijeenkomsten en seminars | Ja |
Gebruik maken van software
Offertesoftware | Volmacht: alle particuliere en zakelijke schadeverzekeringen. Provinciaal: hypothecair krediet, inkomensverzekeringen collectief, ORV. |
Vergelijkingssoftware | Rolls (wordt met korting aangeboden), alle volmachtproducten, iAOV, ORV-vergelijker. |
CRM software | Ja |
Office software | Ja |
Bemiddeling portefeuilleaan- of –verkoop |
Ja. Portefeuille aan- of verkopen discreet via VKG’s marktplaats: Portefeuille Match. Optioneel: deskundige en onafhankelijke portefeuillemakelaar. Optioneel: deelneming |
Faciliteiten portefeuilleanalyse |
Ja |
Faciliteiten Wft-compliance |
Nee |
Extra dienstverlening
Uitbesteden schadebehandeling |
Ja |
Telefoonopvang | Ja |
Overname werkzaamheden tijdens vakantie |
Ja |
Administreren serviceabonnementen van aangesloten kantoren |
Ja |
Incasseren van directe beloning / abonnementsbijdragen t.b.v. kantoren |
Ja |
Overname financiële administratie |
n.v.t. |
Websitebouw en –beheer | Ja |
Samenwerking / deelnemerschap
Doelgroep / speciale markt |
Financieel adviseurs |
Regionaal / landelijk werkend |
Landelijk |
Eisen aan aangesloten kantoren |
Gevestigd binnen Nederland |
Inspraak aangesloten kantoren |
Klantgroepen, feedback via website, servicebeoordeling via website. |
Vormgeving dienstenpakket | Een modulair opgebouwd dienstenpakket. |
Kosten dienstverlening
Entreefee | Nee |
Vaste periodieke kosten | Ja |
Kosten per losse dienst | Ja |
Diversen
Calamiteitenplan | Ja |
Certificering (SAS70, ISO) |
Nee |
Waardering
Jaarlijks voert Bureau DFO onderzoek uit naar serviceproviders binnen de financiële dienstverlening. Ook in 2024 is gemeten hoe het intermediair de dienstverlening waardeert van de serviceproviders die voor het kantoor het belangrijkst zijn. Dit deel van het onderzoek is gebaseerd op 2.023 waarnemingen. De resultaten geven helder aan welke elementen in de dienstverlening van serviceproviders door de doelgroep belangrijk worden gevonden. Maar ook welke serviceproviders op welke gebieden sterk en minder sterk zijn.
Meer informatie over dit onderzoek van 2024 vindt u hier
Waardering Serviceproviders 2024 geeft de volgende scores weer:
Particuliere schade | Zakelijke schade | |
Ondersteuning bij activiteit | 6,8 | 6,7 |
Algemene generieke ondersteuning | 6,7 | 6,7 |
Product en prijs | 6,8 | 6,7 |
Procesondersteuning | 6,9 | 6,8 |
Acquisitie van nieuwe klanten | 5,4 | 5,3 |
Behoud van klanten | 6,1 | 6,0 |
Diensten | 6,6 | 6,5 |
ICT | 6,6 | 6,5 |
Er worden geen scores vermeld wanneer sprake is van:
- Te weinig waarnemingen voor de betreffende serviceprovider.
- Een of meer onvoldoendes voor de betreffende serviceprovider op de opgenomen aspecten.
Wij zijn de energie achter financiële rust.
Wij vinden dat iedereen een goed financieel advies verdient. Daarom zetten wij ons in voor een Nederland waar er altijd een financieel adviseur in de buurt zit.
Een financieel adviseur die inzicht verschaft in risico’s en hoe je daar het beste mee omgaat. Die helpt met het maken van een goede keuze uit een breed aanbod van verzekeringen, hypotheken en andere financiële producten. En die zorgt dat zijn klanten zelf geen omkijken hebben naar zaken als schadeafhandeling en herstel. Zodat een bedrijf niet dicht hoeft, een bouwproject niet stil komt te liggen, en mensen gewoon door kunnen met hun werk of leven. Zonder financiële stress.
Hoe doen we dat?
Een zo breed mogelijk aanbod van financiële diensten
We bieden financieel adviseurs toegang tot een zo breed mogelijk aanbod van financiële diensten in combinatie met een snelle en efficiënte afhandeling. Dat kan zelfs om een verzekering op maat gaan voor specifieke gevallen.
Waarom een zo breed mogelijk aanbod? Omdat meer keuze een onafhankelijker advies betekent. Dat is in het voordeel van de klant, want die krijgt de verzekering die het beste bij zijn situatie past. En in uw voordeel als financieel adviseur, want uw klant is tevreden.
VKG ondersteunt uw bedrijf
We zetten ons actief in voor het behoud van het lokale aanspreekpunt, de adviseur in de buurt. Ook ondersteunen we mensen die financieel adviseur willen worden en helpen we bij het uitbreiden of overnemen van kantoren. We zijn een verlengstuk, een extra medewerker die altijd klaarstaat om onze adviseurs te helpen hun klanten financiële rust te bieden. Dat doen we doelgericht, efficiënt en met enthousiasme.
Bespaar tijd met onze slimme tools
Met geavanceerde digitale oplossingen maken we het leven van financieel adviseurs steeds makkelijker. En bieden we hun klanten de mogelijkheid om zelf te kiezen hoe ze hun financiële zaken willen regelen: persoonlijk, of via een uitgebreide online omgeving.
Wij zijn de energie achter financiële rust
Ambassadeurs
Wat betekent deze energie voor onze klanten? Dat laten we hen graag zelf vertellen. Of het nu gaat om verzekeringen, hypotheken, het assurantiepakket ExtranetPlus of een van onze andere producten of diensten. Onze ambassadeurs delen graag met u waarom zij kiezen voor VKG.
Bekijk hier wat onze ambassadeurs vertellen over VKG.
Kosteloze digitale klantomgeving
Met de digitale klantomgeving van VKG kunt u uw klant de digitale service bieden die hij of zij van u verwacht. Uw klant kan en wil immers steeds meer zelf online doen en wil altijd en overal gemakkelijk inzicht hebben in zijn verzekeringspakket. Dus niet alleen thuis maar ook onderweg of in het buitenland: uw klant wil zijn zaken zelf mobiel kunnen regelen. Of contact opnemen via telefoon of e-mail. Uiteraard kan uw klant zelf zijn account aanmaken via www.adviseuronline.nl Adviseur Online van VKG is een onmisbaar stuk gereedschap.
Contact
Wilt u meer informatie? Of wilt u een aanstelling? Belt u met VKG via 0229 287 888 of stuur een e-mail aan relatiebeheer@vkg.nl.