Kerngegevens
Adres | De Pinckart 54 |
Postcode | 5674CC |
Plaats | Nuenen |
Telefoon | 040 290 7575 |
Info@vcn.nl | |
Website | www.vcn.nl |
Soorten producten | Verzekeringen (schade, volmacht, provinciaal, inkomen en beurs) |
Rechtsvorm | Besloten Vennootschap |
Directie | S.J.M. Bell |
Aantal aangesloten kantoren | ruim 850 |
Verzekeringsvolmachten van | Allianz, Allianz Global Assistance, Anker Insurance company NV, ARAG, a.s.r., Avéro Achmea, Baloise, Bovemij, Corins, DAS, de Goudse, de Zeeuwse, Guardian, HDI Global Speciality SE, Maas Lloyd, Markel, Midglas, MS Amlin, Nationale Nederlanden, Quantum Leben, Rhion, Unigarant |
Offertevolmachten hypotheken of kredieten van | Hypotheken via De Financiële Makelaar of via United Capital en kredieten via KredietPunt Nederland |
Aantal provinciale agentschappen |
80 |
Polisadministratiepakket | ANVA, VEA, AWI en VDD |
Binding met aanbieders | Nee |
Eigen bemiddeling via gelieerde entiteit | Ja |
Gebruik provinciale agentschappen | Ja |
Primaire diensten
Soorten financiële producten op gebied van verzekeringen
Schadeverzekeringen particulier | Ja |
Schadeverzekeringen zakelijk | Ja |
Levensverzekeringen (opbouw) |
Ja |
Levensverzekeringen (risico) |
Ja |
Uitvaartkostenverzekeringen | Ja |
Inkomensverzekeringen individueel |
Ja |
Inkomensverzekeringen collectief |
Ja |
Zorgverzekeringen | Ja |
Pensioenverzekeringen | nee |
Coassurantie (beurs) | Ja |
Soorten financiële producten op gebied van kredieten
Hypothecaire kredieten | Ja, via De Financiele Makelaar of United Capital |
Consumptieve kredieten | Ja, via VCN kredieten |
(Bank-)spaarproducten | Ja, via De Financiele Makelaar of United Capital |
Labeling mogelijk
Labelproducten service provider |
Ja |
Gelabelde producten aangesloten kantoor |
Ja |
Welke faciliteiten m.b.t. financiële producten
Vergelijken van voorwaarden |
Ja |
Vergelijken van brutopremies |
Ja |
Vergelijken van nettopremies |
Ja |
Vergelijken van bruto rentetarieven |
Ja |
Vergelijken van netto rentetarieven |
Ja |
Online sluiten van financiële producten |
Ja |
Bemiddelen in netto producten |
Ja |
Webmodules voor website intermediair |
Ja |
Overig
Functionaliteiten extranet |
Het VCN Extranet applicatie (VEA) geeft het intermediair 24/7 en overal toegang tot zijn volledige, actuele klantenbestand. Voor meer informatie. Zie tabblad “extra”. |
Digitale polismap eindklant |
Nee |
Specialistische adviesondersteuning |
Ja |
Midoffice diensten | Volledige ondersteuning binnendienst. Ondersteuning o.g.v. : Schade assistent, volledig overnemen van schade afwikkeling voor het intermediair richting zijn klant. | Administratie Assistent, volledige financiële en polis administratie, van de gehele portefeuille overnemen voor het intermediair. |
Backoffice diensten | Centrale klant en verzekeringsadministratie (VEA) | Ondersteuning boekhouding, financiële administratie | Uitbesteding ICT platform, met een centrale server in de cloud. |
Ondersteuning bij overvoeren van portefeuilles |
Ja |
Aanbieden prolongatiegegevens voor polisadministratie kantoren |
Ja |
Aanvullende diensten
Marketing ondersteuning | Het organiseren van kennisworkshops, input leveren DM -mailings. Zie het tabblad “Extra” voor alle mogelijkheden voor marketing ondersteuning. |
Vakinhoudelijke ondersteuning
Wft-opleidingen | Ja |
Vakgerichte opleidingen | Ja |
Wft-PE | Ja |
Bijeenkomsten en seminars | Ja |
Gebruik maken van software
Offertesoftware | Particuliere- en zakelijke verzekeringen, inkomensverzekeringen, uitvaartverzekeringen, overlijdensrisicoverzekeringen, hypotheken, krediet en zorg. |
Vergelijkingssoftware | Alle particuliere schadeverzekeringen, zakelijke verzekeringen, verzuimverzekeringen, overlijdensrisicoverzekeringen, hypotheken en kredieten. |
CRM software | Ja |
Office software | Ja |
Bemiddeling portefeuilleaan- of –verkoop |
Ja |
Faciliteiten portefeuilleanalyse |
Ja |
Faciliteiten Wft-compliance |
Ja |
Extra dienstverlening
Uitbesteden schadebehandeling |
Ja |
Telefoonopvang | Nee |
Overname werkzaamheden tijdens vakantie |
Nee |
Administreren serviceabonnementen van aangesloten kantoren |
Ja |
Incasseren van directe beloning / abonnementsbijdragen t.b.v. kantoren |
Ja |
Overname financiële administratie |
Maatwerk: ontsluiting boekhoudpakket, uitbesteding volledige financiële administratie |
Websitebouw en –beheer | Nee |
Samenwerking / deelnemerschap
Doelgroep / speciale markt |
Adviseurs |
Regionaal / landelijk werkend |
Landelijk |
Eisen aan aangesloten kantoren |
Commitment |
Inspraak aangesloten kantoren |
Ja, wij zijn van en voor adviseurs. |
Vormgeving dienstenpakket | Een modulair opgebouwd dienstenpakket |
Kosten dienstverlening
Entreefee | N.v.t. |
Vaste periodieke kosten | Ja |
Kosten per losse dienst | Ja |
Diversen
Calamiteitenplan | Ja |
Certificering (SAS70, ISO) |
Nee |
Waardering
Jaarlijks voert Bureau DFO onderzoek uit naar serviceproviders binnen de financiële dienstverlening. Het onderzoek van 2023 bestaat uit twee onderdelen. Een deel betreft de waardering van het intermediair met betrekking tot de dienstverlening van 16 serviceproviders waarvan men gebruik maakt. Dit deel van het onderzoek is gebaseerd op 2.045 waarnemingen. De resultaten geven helder aan welke elementen in de dienstverlening van serviceproviders door de doelgroep belangrijk worden gevonden. Maar ook welke serviceproviders op welke gebieden sterk en minder sterk zijn.
Meer informatie over dit onderzoek van 2023 vindt u hier
Waardering Serviceproviders 2023 geeft de volgende scores weer:
Particuliere schade | Zakelijke schade | |
Ondersteuning bij particuliere schade | 8,2 | 7,4 |
Algemene generieke ondersteuning | 8,2 | 8,09 |
Product en prijs | 8,1 | 8,1 |
Procesondersteuning | 7,9 | 7,7 |
Acquisitie van nieuwe klanten | 6,8 | 6,8 |
Behoud van klanten | 7,1 | 7,1 |
Diensten | 7,8 | 7,7 |
ICT | 7,7 | 7,5 |
Er worden geen scores vermeld wanneer sprake is van:
- Te weinig waarnemingen voor de betreffende serviceprovider.
- Een of meer onvoldoendes voor de betreffende serviceprovider op de opgenomen aspecten.
Extra
VCN versterkt jouw advies
Als adviseur wil jij doen waar je goed in bent: adviseren! En daar helpt VCN je bij. Met ons compleet aanbod aan verzekeringen, hypotheken en kredieten kun jij jouw klanten altijd het beste voorstel doen.
Wij nemen de administratieve organisatie van adviseurs uit handen en zijn sparringpartner op het gebied van ondernemen en ondernemerschap. Samen Ondernemen met VCN is samen doelen bepalen; voor nu, maar juist ook voor de toekomst. We gaan met elkaar in gesprek om te bepalen waar de behoefte van de adviseur ligt. Zo bieden we hulp en begeleiding bij het efficiënter inrichten van organisaties. Zodat de adviseur tijd over heeft om te investeren in zijn/haar klanten. We hebben vestigingen in Nuenen, Rijssen, Assen, Hoogeveen, Goes, Spijkenisse, Heerhugowaard en Wognum.
VCN staat voor:
- Samen Ondernemend
- Relatiegericht
- Persoonlijk Betrokken
- Integer
Wij borgen continuïteit en betrokkenheid. Hierbij bieden wij een uitgebreide dienstverlening voor:
- Verzekeringen
- Hypotheken (De Financiële Makelaar en United Capital)
- Kredieten (VCN Kredieten)
VCN Extranet
We beschikken over ons eigen extranet, waar gegevens centraal geadministreerd worden. Hierdoor heb je als adviseur altijd toegang en inzicht in het klantenbestand. Ook is hier actuele informatie te vinden, over ons en over de branche in het algemeen.
De VCN Extranet applicatie (VEA) geeft het intermediair 24/7 en overal toegang tot zijn volledige, actuele klantenbestand. Daarnaast geeft VEA uitgebreide management informatie over je portefeuille en toont het zowel binnen je portefeuille als op klantniveau commerciële signalen.
In VEA kun je particuliere en zakelijke producten offreren, vergelijken en direct online aanvragen. In het online aanvraagproces kan de verzekerde tevens direct online ondertekenen voor akkoord van de aanvraag. Voor iedere relatie zie je direct wie je klant is met een overzicht van zijn verzekeringen, openstaande commerciële signalen en zie je wanneer het laatste contactmoment is geweest. Ook zie je direct een overzicht van het klantdossier, openstaande taken en het totaal aantal schades. VEA ondersteunt het intermediair in zijn bedrijfsvoering, het incasseren van directe beloning en helpt bij de volledige inrichting van de digitale huisstijl.
Mid-office diensten
- Volledige ondersteuning van de binnendienst op het gebied van:
- Schade assistent: volledig overnemen van schade afwikkeling voor het intermediair richting zijn klant
- Administratie assistent: volledige financiële- en polis-administratie van de gehele portefeuille overnemen voor het intermediair
Back office diensten
- Centrale klant- en verzekeringsadministratie (VEA)
- Ondersteuning boekhouding, financiële administratie
- Uitbesteding ICT platform, met een centrale server in de Cloud
Meer informatie
Voor meer informatie, neem dan contact op via telefoonnummer 040 – 290 75 81 of mail naar commercieel@vcn.nl.