Logo

Kerngegevens

Adres De Pinckart 54
Postcode 5674 CC
Plaats NUENEN
Telefoon 040-2907575
E-mail info@vcn.nl
Website www.vcn.nl
Soorten producten Verzekeringen (schade, volmacht, provinciaal, inkomen en beurs)
Rechtsvorm B.V.
Directie S.J.M. Bell
Aantal aangesloten kantoren 850
Verzekeringsvolmachten van Allianz, Anker Insurance company NV, ARAG, a.s.r., Avéro Achmea, Bovemij, China Taiping Insurance, DAS, de Goudse, de Zeeuwse, Fatum Nederland, HDI Gerling, Monuta, Nationale Nederlanden, Unigarant, Reaal
Offertevolmachten hypotheken of kredieten van Via VCN United Capital
Aantal
provinciale
agentschappen
80
Polisadministratiepakket ANVA & VCN Extranet (VEA)
Binding met aanbieders Nee
Eigen bemiddeling via gelieerde entiteit Nee
Gebruik provinciale agentschappen Ja

Primaire diensten

Soorten financiële producten op gebied van verzekeringen

Schadeverzekeringen particulier Ja
Schadeverzekeringen zakelijk Ja
Levensverzekeringen
(opbouw)
Ja
Levensverzekeringen
(risico)
Ja
Uitvaartkostenverzekeringen Ja
Inkomensverzekeringen
individueel
Ja
Inkomensverzekeringen
collectief
Ja
Zorgverzekeringen Ja
Pensioenverzekeringen Nee
Coassurantie (beurs) Ja

Soorten financiële producten op gebied van kredieten

Hypothecaire kredieten Ja
Consumptieve kredieten Ja
(Bank-)spaarproducten Ja

Labeling mogelijk

Labelproducten service
provider
Ja
Gelabelde producten
aangesloten kantoor
Ja

Welke faciliteiten m.b.t. financiële producten

Vergelijken van
voorwaarden
Ja
Vergelijken van
brutopremies
Ja
Vergelijken van
nettopremies
Ja
Vergelijken van bruto
rentetarieven
Ja
Vergelijken van netto
rentetarieven
Ja
Online sluiten van
financiële producten
Ja
Bemiddelen in netto
producten
Ja
Webmodules voor website
intermediair
Ja

Overig

Functionaliteiten
extranet
Het VCN Extranet applicatie (VEA) geeft het intermediair 24/7, overal ter wereld toegang tot zijn volledige, actuele klantenbestand. Voor meer informatie zie tab EXTRA
Digitale polismap
eindklant
Nee
Specialistische
adviesondersteuning
Nee
Midoffice diensten Volledige ondersteuning binnendienst. Ondersteuning o.g.v. : Schade assistent, volledig overnemen van schade afwikkeling voor het intermediair richting zijn klant. | Administratie Assistent, volledige financiële en polis administratie, van de gehele portefeuille overnemen voor het intermediair | ASP – VCN support – Schade Assistent
Backoffice diensten Centrale klant en verzekeringsadministratie (VEA) | Ondersteuning boekhouding, financiële administratie | Uitbesteding ICT platform, met een centrale server in de cloud
Ondersteuning bij
overvoeren van portefeuilles
Ja
Aanbieden
prolongatiegegevens voor polisadministratie
kantoren
Ja

Aanvullende diensten

Marketing ondersteuning Het organiseren van Masterclass, input leveren DM -mailings, CRM. Bij het tabblad Extra leest u alle mogelijkheden voor marketing ondersteuning.

Vakinhoudelijke ondersteuning

Wft-opleidingen Ja
Vakgerichte opleidingen Ja
Wft-PE Ja
Bijeenkomsten en seminars Ja

Gebruik maken van software

Offertesoftware Particuliere en zakelijke verzekeringen, inkomensverzekeringen, uitvaartverzekeringen, overlijdensrisicoverzekeringen, hypotheken, courantie en zorg.
Vergelijkingssoftware Alle particuliere schadeverzekeringen, zakelijke motorrijtuigverzekeringen, verzuimverzekeringen, overlijdensrisicoverzekeringen, hypotheken, courantie, uitvaart en zorg.
CRM software Ja
Office software Ja
Bemiddeling
portefeuilleaan- of –verkoop
Ja
Faciliteiten
portefeuilleanalyse
Ja
Faciliteiten
Wft-compliance
Ja

Extra dienstverlening

Uitbesteden
schadebehandeling
Ja
Telefoonopvang Ja
Overname werkzaamheden
tijdens vakantie
Ja
Administreren
serviceabonnementen van aangesloten kantoren
Ja
Incasseren van directe
beloning / abonnementsbijdragen t.b.v.
kantoren
Ja
Overname financiële
administratie
Maatwerk: ontsluiting boekhoudpakket, uitbesteding volledige financiële administratie, opleveren jaarrekening
Websitebouw en –beheer Nee

Samenwerking / deelnemerschap

Doelgroep / speciale
markt
Ondernemende adviseurs
Regionaal / landelijk
werkend
Landelijk
Eisen aan aangesloten
kantoren
Committment
Inspraak aangesloten
kantoren
Ja, wij zijn van en voor intermediairs
Vormgeving dienstenpakket Een modulair opgebouwd dienstenpakket

Kosten dienstverlening

Entreefee Nee
Vaste periodieke kosten Nee
Kosten per losse dienst Ja

Diversen

Calamiteitenplan Ja
Certificering (SAS70,
ISO)
Nee

Waardering

Jaarlijks onderzoekt Bureau DFO hoe serviceproviders, ketens, belangenorganisaties, etc. door intermediairs worden gewaardeerd. De onderzoeksresultaten worden elk jaar gepubliceerd in het ‘Onderzoek Serviceproviders’.
Meer informatie over dit onderzoek van 2019 vindt u hier.

Bureau DFO heeft besloten om per serviceprovider enkele scores uit dit onderzoek te vermelden. Gekozen is voor die aspecten die door intermediairs als erg belangrijk worden aangemerkt ten aanzien van de dienstverlening van serviceproviders. Er worden geen scores vermeld wanneer sprake is van:

  • Te weinig waarnemingen voor de betreffende serviceprovider.
  • Een of meer onvoldoendes voor de betreffende serviceprovider op de opgenomen aspecten.

Voor deze serviceprovider gelden de volgende scores:

Algemene generieke ondersteuning 7,5
Product en prijs 7,2
Procesondersteuning 7,2
Acquisitie van nieuwe klanten 6,1
Behoud van klanten 6,5

Extra

‘Even VCN bellen’ is de eerste reactie die bij een adviseur naar boven moet komen. Want wij nemen de administratieve organisatie uit handen en zijn de sparringpartner op het gebied van ondernemen en ondernemerschap. Daarnaast bieden we de adviseur volledige ondersteuning op het gebied van kennis en vaardigheden.

Samen Ondernemen met VCN is samen doelen bepalen; voor nu maar juist ook voor de toekomst. We gaan met elkaar in gesprek om te bepalen waar de behoefte van de adviseur ligt. Zo bieden we hulp en begeleiding bij het efficiënter inrichten van organisaties. Zodat de adviseur tijd over heeft om te investeren in zijn/haar klanten.

VCN heeft naast een vestiging in Nuenen ook vestigingen in Rijssen, Goes en Assen. Daardoor werkt VCN regionaal.

 

VCN Extranet

We beschikken over ons eigen extranet, waar gegevens centraal geadministreerd worden. Hierdoor heb je altijd toegang en inzicht in het klantenbestand. Ook is hier actuele informatie te vinden, over ons en over de branche in het algemeen.

VCN staat voor efficiency, rendementsverbeteringen en klantgerichtheid. Zijn dit de elementen waarop jij wilt uitbouwen? Neem dan contact met ons op om kennis te maken en om samen de mogelijkheden te bekijken. Zorg dat je klaar bent voor de toekomst!

 

VCN staat voor:

  • Persoonlijk
  • Ondernemend
  • Oplossingsgericht

 

Wij borgen continuïteit en betrokkenheid. Hierbij bieden wij een uitgebreide dienstverlening voor:

  • Verzekeringen
  • Hypotheken (De Financiële Makelaar)
  • Kredieten (Kredietpunt Nederland)

 

Functionaliteiten Extranet

De VCN Extranet applicatie (VEA) geeft het intermediair 24/7 en overal ter wereld toegang tot zijn volledige, actuele klantenbestand. Daarnaast geeft VEA uitgebreide management informatie over je portefeuille en toont het zowel binnen je portefeuille als op klantniveau commerciële signalen.

In VEA kun je particuliere en zakelijke producten offreren, vergelijken en direct online aanvragen. In het online aanvraagproces kan de verzekerde tevens direct online ondertekenen voor akkoord van de aanvraag. Voor iedere relatie zie je direct wie je klant is met een overzicht van zijn verzekeringen, openstaande commerciële signalen en zie je wanneer het laatste contactmoment is geweest. Ook zie je direct een overzicht van het klantdossier, openstaande taken en het totaal aantal schades.

VEA ondersteunt het intermediair in zijn bedrijfsvoering, het incasseren van directe beloning en helpt bij de volledige inrichting van de digitale huisstijl. Via een landingspagina van het intermediair kan de klant zijn contactgegevens doorgeven. Ook is het mogelijk om door middel van een webapplicatie in de huisstijl van het intermediair, online op specifieke gebeurtenissen schadegegevens door te geven.

 

Mid office diensten

Volledige ondersteuning van de binnendienst op het gebied van:

  • Schade assistent: volledig overnemen van schade afwikkeling voor het intermediair richting zijn klant
  • Administratie assistent: volledige financiële en polis administratie van de gehele portefeuille overnemen voor het intermediair

 

Back office diensten

  • Centrale klant- en verzekeringsadministratie (VEA)
  • Ondersteuning boekhouding, financiële administratie
  • Uitbesteding ICT platform, met een centrale server in de Cloud

 

Aanvullende diensten (Marketing ondersteuning)

Banners
Wilt u zichtbaar zijn op social media, diverse websites of in vakmedia? Een aansprekende banner kan hierbij helpen. Wij maken in overleg met u een ontwerp en kijken eventueel samen op welke manier de banner het beste kan worden toegepast.

Campagnes
Vergroot uw klantenbinding met marketingcampagnes gericht op een bepaald thema, zoals een zorgcampagne of een reiscampagne. Op deze manier maakt u uw dienstverlening nog succesvoller. Een totale marketingcampagne zorgt ervoor dat u op meerdere momenten en door middel van verschillende communicatiemiddelen, zichtbaar bent bij uw relaties.

E-mail nieuwsbrief
Uw klanten over meerdere onderwerpen informeren? Dat kan door middel van een nieuwsbrief! U kunt ervoor kiezen om de nieuwsbrief meerdere keren per jaar door ons te laten sturen.

Mailings
Verhuisbericht of naamswijziging? Informeer uw klanten over een bepaalde wijziging per post en/of per e-mail. Ook als u een commerciële brief wilt uitsturen naar uw relaties, kunnen wij daarbij helpen. We stellen een brief voor u op en we bepalen samen met u hoe deze brief verstuurd wordt.

Toepassing huisstijl
De huisstijl van uw kantoor is een professionele presentatie van het bedrijf. We bieden de mogelijkheid om deze huisstijl zoveel mogelijk te integreren. Denk bijvoorbeeld aan de digitale en fysieke polissen, e-mails die worden verstuurd vanuit het extranet, landingspages en mailings.

 

Meer informatie

Wilt u meer informatie ontvangen? Neem dan contact op via telefoonnummer 040-2907577 of mail naar commercieel@vcn.nl.

X