Logo

Kerngegevens

Adres Newtonbaan 3 & 4
Postcode 3439 NK
Plaats Nieuwegein
Telefoon 030 – 634 40 50
E-mail info@risk.nl
Website www.risk.nl
Soorten producten Verzekeringen, Kredieten, Hypotheken, Energie
Rechtsvorm B.V.
Directie Bastiaan Klop, Peter Schokker en Harm Vollmuller
Aantal aangesloten kantoren 1.000
Verzekeringsvolmachten van Allianz Global Assistance, Allianz Schade, Allianz Leven, ARAG, a.s.r., Avéro Achmea, DAS, Fatum, HDI, Liberty, Monuta, Nationale Nederlanden, Samenwerking Glas, Reaal, Unigarant.
Offertevolmachten hypotheken of kredieten van Kredieten via De Krediet Makelaar
Aantal
provinciale
agentschappen
125
Polisadministratiepakket Eigen pakket en deels ANVA/AWI
Binding met aanbieders Nee
Eigen bemiddeling via gelieerde entiteit Ja
Gebruik provinciale agentschappen Ja

Primaire diensten

Soorten financiële producten op gebied van verzekeringen

Schadeverzekeringen particulier Ja
Schadeverzekeringen zakelijk Ja
Levensverzekeringen
(opbouw)
Ja
Levensverzekeringen
(risico)
Ja
Uitvaartkostenverzekeringen Ja
Inkomensverzekeringen
individueel
Ja
Inkomensverzekeringen
collectief
Ja
Zorgverzekeringen Ja
Pensioenverzekeringen Ja
Coassurantie (beurs) Ja

Soorten financiële producten op gebied van kredieten

Hypothecaire kredieten Ja
Consumptieve kredieten Ja
(Bank-)spaarproducten Ja

Labeling mogelijk

Labelproducten service
provider
Ja
Gelabelde producten
aangesloten kantoor
Ja

Welke faciliteiten m.b.t. financiële producten

Vergelijken van
voorwaarden
Ja
Vergelijken van
brutopremies
Ja
Vergelijken van
nettopremies
Ja
Vergelijken van bruto
rentetarieven
Ja, via De Krediet Makelaar
Vergelijken van netto
rentetarieven
N.v.t.
Online sluiten van
financiële producten
Ja
Bemiddelen in netto
producten
Ja
Webmodules voor website
intermediair
Ja, voor vergelijkers en affinities ook beschikbaar in restfull API’s

Overig

Functionaliteiten
extranet
Inzage in volledige portefeuille (relaties, polissen, schades, management informatie, prolongatieborderellen, rekening-courant, betaalde en openstaande facturen, openstaande postenlijst, dossier, contacten e.d.), commerciële ondersteuning en portefeuillebeheer d.m.v. widgets, diverse news feeds, koppeling met offertesysteem. Koppeling met diverse softwarepakketten zoals Assu, AssuPortal en Faster Forward.
Digitale polismap
eindklant
Ja, wij bieden dit kosteloos aan, waarbij u zelf vrij bent om dit beschikbaar te stellen aan uw klanten.
Specialistische
adviesondersteuning
Ja (maatwerk)
Midoffice diensten Ja
Backoffice diensten Ja
Ondersteuning bij
overvoeren van portefeuilles
Ja (dit kan volledig door RISK verzorgd worden)
Aanbieden
prolongatiegegevens voor polisadministratie
kantoren
Ja

Aanvullende diensten

Marketing ondersteuning Ja, in Polisportaal (extranet) worden diverse commerciële widgets kosteloos beschikbaar gesteld.

Vakinhoudelijke ondersteuning

Wft-opleidingen Nee
Vakgerichte opleidingen Nee
Wft-PE Nee
Bijeenkomsten en seminars Ja

Gebruik maken van software

Offertesoftware Subliempakket (schade, inkomen, kredieten, energie)
Vergelijkingssoftware Subliempakket (schade, inkomen, kredieten, energie)
CRM software Ja
Office software Nee
Bemiddeling
portefeuilleaan- of –verkoop
Ja
Faciliteiten
portefeuilleanalyse
Ja
Faciliteiten
Wft-compliance
Ja

Extra dienstverlening

Uitbesteden
schadebehandeling
Ja
Telefoonopvang Ja
Overname werkzaamheden
tijdens vakantie
Ja
Administreren
serviceabonnementen van aangesloten kantoren
Ja
Incasseren van directe
beloning / abonnementsbijdragen t.b.v.
kantoren
Ja
Overname financiële
administratie
Ja (rekening-courant en debiteurenbeheer)
Websitebouw en –beheer Ja

Samenwerking / deelnemerschap

Doelgroep / speciale
markt
Bemiddelaars die gebruik willen maken van een online platform voor financiële producten (Subliempakket), bemiddelaars die de volledige backoffice willen uitsteden en online proposities.
Regionaal / landelijk
werkend
Landelijk
Eisen aan aangesloten
kantoren
RISK werkt graag samen met professionele kantoren, plezierig in de omgang, waarbij omvang geen rol speelt.
Inspraak aangesloten
kantoren
Wij proberen zoveel mogelijk persoonlijk met u in gesprek te gaan en zijn benieuwd naar uw ervaringen, feedback en ideeën.
Vormgeving dienstenpakket Modulair opgebouwd of maatwerk.

Kosten dienstverlening

Entreefee Nee
Vaste periodieke kosten Nee
Kosten per losse dienst Ja

Diversen

Calamiteitenplan Ja
Certificering (SAS70,
ISO)
Nee

Waardering

Jaarlijks onderzoekt Bureau DFO hoe serviceproviders, ketens, belangenorganisaties, etc. door intermediairs worden gewaardeerd. De onderzoeksresultaten worden elk jaar gepubliceerd in het ‘Onderzoek Serviceproviders’.
Meer informatie over dit onderzoek van 2019 vindt u hier.

Bureau DFO heeft besloten om per serviceprovider enkele scores uit dit onderzoek te vermelden. Gekozen is voor die aspecten die door intermediairs als erg belangrijk worden aangemerkt ten aanzien van de dienstverlening van serviceproviders. Er worden geen scores vermeld wanneer sprake is van:

  • Te weinig waarnemingen voor de betreffende serviceprovider.
  • Een of meer onvoldoendes voor de betreffende serviceprovider op de opgenomen aspecten.

Voor deze serviceprovider gelden de volgende scores:

Algemene generieke ondersteuning 7,0
Product en prijs 7,1
Procesondersteuning 6,7
Acquisitie van nieuwe klanten 5,2
Behoud van klanten 5,4
X