Logo

Introductie

Als onafhankelijk hypotheekadviseur wil je het beste voor je klanten. Je hebt een groot aanbod nodig van de beste hypotheken en slimme financiële producten. Maar je wilt je klanten ook de beste service kunnen bieden. Nu en in de toekomst.

Door je aan te sluiten bij Huismerk, heb je alle middelen tot je beschikking om je klanten verder te helpen. Op de manier zoals jij dat wilt. Want al onze financiële producten en services zijn schaalbaar en daardoor heel betaalbaar. Je blijft dus volledig onafhankelijk.

Huismerk is de full-service formule voor hypotheekadviseurs die vooruit kijken. Pak je voordeel!

 

Adres Nieuwe Steen 5
Postcode 1625 HV
Plaats Hoorn
Telefoon 088 – 766 38 66
E-mail info@huismerk.nl
Website www.hetnieuweadviseren.nl
Soorten producten Hypotheken, verzekeringen, consumptief krediet, bankgaranties, Nationale Taxatie Service, Nationale Notaris, vermogensopbouw
Rechtsvorm B.V.
Directie Martin Keegstra
Aantal aangesloten kantoren >70
Verzekeringsvolmachten van N.v.t.
Offertevolmachten hypotheken of kredieten van Argenta, bijBouwe, Centraal Beheer, Dynamic, HollandWoont, Hypotrust, IQWOON, Jungo, Lloyds Bank, NIBC Direct, Reaal, Robuust Hypotheken, Tulp Hypotheken en Venn Hypotheken
Aantal
provinciale
agentschappen
ca. 30
Polisadministratiepakket myView en/of Accelerate
Binding met aanbieders
Eigen bemiddeling via gelieerde entiteit Ja
Gebruik provinciale agentschappen Ja

Primaire diensten

Soorten financiële producten op gebied van verzekeringen

Schadeverzekeringen particulier Ja
Schadeverzekeringen zakelijk Ja
Levensverzekeringen
(opbouw)
Ja
Levensverzekeringen
(risico)
Ja
Uitvaartkostenverzekeringen Nee
Inkomensverzekeringen
individueel
Ja
Inkomensverzekeringen
collectief
Nee
Zorgverzekeringen Nee
Pensioenverzekeringen Nee
Coassurantie (beurs) Nee

Soorten financiële producten op gebied van kredieten

Hypothecaire kredieten Ja
Consumptieve kredieten Ja
(Bank-)spaarproducten Ja

Labeling mogelijk

Labelproducten service
provider
Ja
Gelabelde producten
aangesloten kantoor
Ja

Welke faciliteiten m.b.t. financiële producten

Vergelijken van
voorwaarden
Ja
Vergelijken van
brutopremies
Ja
Vergelijken van
nettopremies
Ja
Vergelijken van bruto
rentetarieven
Ja
Vergelijken van netto
rentetarieven
Ja
Online sluiten van
financiële producten
Ja
Bemiddelen in netto
producten
Ja
Webmodules voor website
intermediair
Ja

Overig

Functionaliteiten
extranet
Online volgen van de status van je lopende dossiers en een compleet productoverzicht van alle business partners (myView). Informatie over (incl. voordelen van) financiële aanbieders, Dossier Support en de Huismerk Academy. Ook ondersteunende middelen om klanten te vinden en binden (extranet).
Digitale polismap
eindklant
Ja
Specialistische
adviesondersteuning
Ja
Midoffice diensten Ons doel is om jouw werk gemakkelijker en jouw business lucratiever te maken. Door te kiezen voor ons Serviceteam bespaar je tijd (gemiddeld wel 5 tot 10 uur per dossier) die je kunt steken in zaken die je meer opleveren. En ga je op vakantie, ben je ziek of komt de eindejaarssprint eraan? Ook dan staat ons Serviceteam voor je klaar!
Backoffice diensten Volledige ondersteuning
Ondersteuning bij
overvoeren van portefeuilles
Ja
Aanbieden
prolongatiegegevens voor polisadministratie
kantoren
Ja

Aanvullende diensten

Marketing ondersteuning Ja

Vakinhoudelijke ondersteuning

Wft-opleidingen Ja
Vakgerichte opleidingen Ja
Wft-PE Ja
Bijeenkomsten en seminars Ja

Gebruik maken van software

Offertesoftware Vrijheid in keuze gebruik software
Vergelijkingssoftware Rente- en voorwaardenvergelijker
CRM software Ja
Office software Nee
Bemiddeling
portefeuilleaan- of –verkoop
Ja
Faciliteiten
portefeuilleanalyse
Ja
Faciliteiten
Wft-compliance
Ja

Extra dienstverlening

Uitbesteden
schadebehandeling
Ja
Telefoonopvang Ja
Overname werkzaamheden
tijdens vakantie
Ja
Administreren
serviceabonnementen van aangesloten kantoren
Ja
Incasseren van directe
beloning / abonnementsbijdragen t.b.v.
kantoren
Nee
Overname financiële
administratie
Nee
Websitebouw en –beheer Ja

Samenwerking / deelnemerschap

Doelgroep / speciale
markt
De onafhankelijk financieel adviseur die zijn eigen identiteit wil behouden, maar hulp zoekt bij het flexibel en toekomstbestendig maken/houden van zijn onderneming
Regionaal / landelijk
werkend
Landelijk
Eisen aan aangesloten
kantoren
AFM-volgend
Inspraak aangesloten
kantoren
Ja
Vormgeving dienstenpakket Doe jij het advies, dan doen wij de rest

Kosten dienstverlening

Entreefee Nee
Vaste periodieke kosten € 450,- p. maand / vrij van btw
Kosten per losse dienst Optionele uitbesteding bemiddelingswerkzaamheden per dossier, tot beheer € 299,- p. dossier / vrij van btw
Vraag naar de voorwaarden.

Diversen

Calamiteitenplan Ja
Certificering (SAS70,
ISO)
Nee

Waardering

Jaarlijks onderzoekt Bureau DFO hoe serviceproviders, ketens, belangenorganisaties, etc. door intermediairs worden gewaardeerd. De onderzoeksresultaten worden elk jaar gepubliceerd in het ‘Onderzoek Serviceproviders’.
Meer informatie over dit onderzoek van 2019 vindt u hier.

Bureau DFO heeft besloten om per serviceprovider enkele scores uit dit onderzoek te vermelden. Gekozen is voor die aspecten die door intermediairs als erg belangrijk worden aangemerkt ten aanzien van de dienstverlening van serviceproviders. Er worden geen scores vermeld wanneer sprake is van:

  • Te weinig waarnemingen voor de betreffende serviceprovider.

Extra

De voordelen van Huismerk:
1. Relatiemanagement
Een goed begin is het halve werk. Daarom investeren we is een snelle opstart. Zo kun je meteen aan de slag.
2. Financiële aanbieders
Als het om een hypotheek gaat, is alleen het beste goed genoeg. Daarom heb je keuze uit een ruim assortiment.
3. Geautomatiseerde workflow
Accelerate voorziet je in één klap van een volledig geautomatiseerde workflow en een compleet verzorgd bemiddelingstraject.
4. Vraagbaak
Logisch dat je even wilt kunnen sparren als je vastloopt in je dossier. Twee weten immers meer dan één.
5. Dossier Support
Tijd is het nieuwe goud. Door je bemiddelingswerkzaamheden uit handen te geven, houd je tijd over.
6. Slimme (online) marketing

Alles is online. We helpen je met een sterke online profilering en betere vindbaarheid in Google.
7. Actief & centraal klantbeheer

Bouw een relatie op met je klanten en benader ze op het juiste moment. Met CRM-software kun je dit eenvoudig managen.
8. Huismerk Deals
Met onze deals profiteer je van diverse voordelen. We helpen je om efficiënter te werken en op kosten te besparen.
9. Huismerk Academy
Met onze opleidingen en trainingen investeer je in je vakbekwaamheid en til je jouw advies naar een hoger niveau.
10. Compliance
We bieden een uitgebreid compliance programma aan met tools om jouw kantoor compliant te maken en houden.

X