Logo

Introductie

Huismerk is de all-in oplossing voor hypotheekadviseurs die vooruit kijken. Maak voor een vast bedrag per maand onbeperkt gebruik van het brede assortiment, waaronder:  een breed arrangement met meer dan 40 geldverstrekkers, verzekeraars en consumptieve kredietverstrekkers, ondersteuning door de Huismerk Vraagbaak, toegang tot de MoneyView Advisa voorwaardenvergelijker en Fintool eXpert en vermelding op Huismerk.nl.

De beschikking over een geautomatiseerde workflow.
Binnen Huismerk Comfort en Comfort Plus kun je ook gebruik maken van Accelerate. Hét digitale platform voor hypotheekbemiddelaars. Het verbindt de hele keten en biedt efficiëntie, overzicht en gemak. Hierdoor kun jij je richten op het belangrijkste: je klanten. Je biedt hen superieure digitale dienstverlening, inzicht en overzicht en zorgt dat ze sneller bij de notaris zitten.

Adres Nieuwe Steen 5
Postcode 1625 HV
Plaats Hoorn
Telefoon 088 – 766 38 70
E-mail info@huismerk.nl
Website www.hetnieuweadviseren.nl/next-level-serviceproviding
Soorten producten Hypotheken, verzekeringen, consumptieve kredieten, bankgaranties, vermogensopbouw, taxaties, toegang tot notarissen en oplossingen voor het verduurzamen van woningen.
Rechtsvorm B.V.
Directie Edsel de Graaf
Aantal aangesloten kantoren 190
Verzekeringsvolmachten van N.v.t.
Offertevolmachten hypotheken of kredieten van a.s.r, Argenta, bijBouwe, Centraal Beheer, Clarian Wonen, HollandWoont, Hypotrust, IQWOON, Lloyds Bank, NIBC Direct, Robuust Hypotheken, Tulp Hypotheken en Venn Hypotheken
Aantal
provinciale
agentschappen
Polisadministratiepakket
Binding met aanbieders
Eigen bemiddeling via gelieerde entiteit
Gebruik provinciale agentschappen

Primaire diensten

Soorten financiële producten op gebied van verzekeringen

Schadeverzekeringen particulier Nee
Schadeverzekeringen zakelijk Nee
Levensverzekeringen
(opbouw)
Nee
Levensverzekeringen
(risico)
Ja
Uitvaartkostenverzekeringen Nee
Inkomensverzekeringen
individueel
Nee
Inkomensverzekeringen
collectief
Nee
Zorgverzekeringen Nee
Pensioenverzekeringen Nee
Coassurantie (beurs) Nee

Soorten financiële producten op gebied van kredieten

Hypothecaire kredieten Ja
Consumptieve kredieten Ja
(Bank-)spaarproducten Ja

Labeling mogelijk

Labelproducten service
provider
Ja
Gelabelde producten
aangesloten kantoor
Ja

Welke faciliteiten m.b.t. financiële producten

Vergelijken van
voorwaarden
Ja
Vergelijken van
brutopremies
Ja
Vergelijken van
nettopremies
Ja
Vergelijken van bruto
rentetarieven
Ja
Vergelijken van netto
rentetarieven
Ja
Online sluiten van
financiële producten
Ja
Bemiddelen in netto
producten
Ja
Webmodules voor website
intermediair
Ja

Overig

Functionaliteiten
extranet
Online volgen van de status van je lopende dossiers.
Digitale polismap
eindklant
Ja
Specialistische
adviesondersteuning
Ja
Midoffice diensten Ons doel is om jouw werk gemakkelijker en jouw business lucratiever te maken. Door te kiezen voor ons Serviceteam bespaar je tijd (gemiddeld wel 5 tot 10 uur per dossier) die je kunt steken in zaken die je meer opleveren. En ga je op vakantie, ben je ziek of komt de eindejaarssprint eraan? Ook dan staat ons Serviceteam voor je klaar!
Backoffice diensten Volledige ondersteuning
Ondersteuning bij
overvoeren van portefeuilles
Ja
Aanbieden
prolongatiegegevens voor polisadministratie
kantoren
Ja

Aanvullende diensten

Marketing ondersteuning Nee

Vakinhoudelijke ondersteuning

Wft-opleidingen Ja
Vakgerichte opleidingen Ja
Wft-PE Ja
Bijeenkomsten en seminars Ja

Gebruik maken van software

Offertesoftware Vrijheid in keuze gebruik software
Vergelijkingssoftware Moneyview Advisa Hypotheken
CRM software Ja
Office software Nee
Bemiddeling
portefeuilleaan- of –verkoop
Ja
Faciliteiten
portefeuilleanalyse
Ja
Faciliteiten
Wft-compliance
Ja

Extra dienstverlening

Uitbesteden
schadebehandeling
Nee
Telefoonopvang Ja
Overname werkzaamheden
tijdens vakantie
Ja
Administreren
serviceabonnementen van aangesloten kantoren
Nee
Incasseren van directe
beloning / abonnementsbijdragen t.b.v.
kantoren
Nee
Overname financiële
administratie
Nee
Websitebouw en –beheer Nee

Samenwerking / deelnemerschap

Doelgroep / speciale
markt
Wij openen de deur naar meer geldverstrekkers en bieden concrete ondersteuning bij complexe dossiers en lastige vraagstukken.
Regionaal / landelijk
werkend
Landelijk
Eisen aan aangesloten
kantoren
AFM-volgend
Inspraak aangesloten
kantoren
Ja
Vormgeving dienstenpakket Next Level Serviceproviding maakt het mogelijk om onbeperkt gebruik te maken van het ruime aanbod aan geldverstrekkers, verzekeraars en consumptieve kredietverstrekkers, zonder dat je vastzit aan verplichte dossierhulp of rekening moet houden met hoge annuleringskosten. Je betaalt een vaste, lage prijs per maand, dat te vergelijken is met het gemiddelde bedrag dat je elders voor de begeleiding van 1 hypotheekdossier afrekent. Daarbij komt dat het abonnement per maand gewoon opzegbaar is.

Kosten dienstverlening

Entreefee Nee
Vaste periodieke kosten € 300,- p. maand / inclusief btw
Kosten per losse dienst Optionele uitbesteding bemiddelingswerkzaamheden per dossier, tot beheer € 299,- p. dossier / vrij van btw
Vraag naar de voorwaarden.

Diversen

Calamiteitenplan Ja
Certificering (SAS70,
ISO)
Nee

Waardering

Jaarlijks voert Bureau DFO onderzoek uit naar serviceproviders binnen de financiële dienstverlening. Het onderzoek van 2021 bestaat uit twee onderdelen. Een deel betreft de waardering van het intermediair met betrekking tot de dienstverlening van 24 serviceproviders waarvan men gebruik maakt. Dit deel van het onderzoek is gebaseerd op 2.167 waarnemingen. De resultaten geven helder aan welke elementen in de dienstverlening van serviceproviders door de doelgroep belangrijk worden gevonden. Maar ook welke serviceproviders op welke gebieden sterk en minder sterk zijn.

Meer informatie over dit onderzoek van 2021 vindt u hier

Bureau DFO heeft besloten om per serviceprovider enkele scores uit dit onderzoek te vermelden. Gekozen is voor die aspecten die door intermediairs als erg belangrijk worden aangemerkt ten aanzien van de dienstverlening van serviceproviders. Er worden geen scores vermeld wanneer sprake is van:

  • Te weinig waarnemingen voor de betreffende serviceprovider.
  • Een of meer onvoldoendes voor de betreffende serviceprovider op de opgenomen aspecten.
X