Logo

Introductie

 

Welkom bij FlexFront. Als adviseur wilt u uw klant op de allerbeste manier helpen bij het vervullen van zijn of haar hypotheekwens. Dit is belangrijk tijdens het aanvraagproces, maar zeker ook in de beheerfase. FlexFront ontzorgt u volledig!

Voor elke klant een hypotheek. Met onze uitgekiende selectie van geldverstrekkers leveren we een combinatie van snelheid, specialistische vakkennis en een uitgebalanceerd assortiment. Voor elke klant hebben we een passende hypotheek met de beste voorwaarden en een concurrerend tarief. Alles op één adres.

Wat is er fijner als het aanvraagproces van een hypotheek goed, efficiënt en overzichtelijk verloopt?

De ruim 1.200 met ons samenwerkende advieskantoren en hun klanten krijgen ‘service waar ze blij van worden’. Onze service staat voor het leveren van snelheid, ontzorgen en kwaliteit. U krijgt het rente-aanbod binnen 24 uur en het complete hypotheekdossier verwerken we binnen een dag. En dankzij ons systeem FAST, dat u gratis ter beschikking krijgt, weet u precies wat de status van uw aanvraag is.

Bij FlexFront kijken we naar de mens achter de aanvraag. We kijken altijd hoe het wél kan. We hebben gespecialiseerde acceptatieteams per geldverstrekker die zorgen voor een vlotte acceptatie van uw aanvraag. Daarnaast helpt onze Voorbespreekdesk u met het vinden van een geldverstrekker voor een klant bij wie dat op het eerste gezicht misschien lastig lijkt. U kunt met ons sparren op vrijblijvende basis.

Maak gebruik van onze Compleet Dossier Service. Onze Compleet Dossier Service wordt door veel van uw collega’s en in de meeste gevallen structureel en naar volle tevredenheid ingezet. Wij nemen de bemiddeling van u over, zodat u zich volledig kunt richten op uw kernkwaliteit: het advies.

In de beheerfase bieden wij Actief Beheer, waarbij wij namens u het contact met uw klant houden en ervoor zorgen dat deze weer bij u aan tafel komt zodra er vervolgadvies nodig is.

Expertisedesk buy-to-let. FlexFront heeft het breedste aanbod aan zakelijke en particuliere verhuurhypotheken.

Daarnaast biedt FlexFront een uitgebreid assortiment van aanverwante dienstverlening, zoals de Taxatie Service, Bankgarantie Service, Verduurzaming Service en Bouwkundige Keuring Service. Alles, voor uw gemak, onder één dak.

Samen met u zorgen wij voor een tevreden klant. FlexFront staat voor service waar u blij van wordt. Al meer dan 25 jaar!

Werkt u al met ons samen?

 

Adres Bisonspoor 3002 – B301
Postcode 3605 LT
Plaats Maarssen
Telefoon 030 – 600 51 20
E-mail samenwerken@flexfront.nl
Website www.flexfront.nl
Soorten producten Hypotheken
Rechtsvorm B.V.
Directie Michiel van der Linde
Aantal aangesloten kantoren +1200
Verzekeringsvolmachten van N.v.t.
Offertevolmachten hypotheken of kredieten van Argenta, Centraal Beheer, de Nederlandse, Lloyds Bank, Lot Hypotheken, MUNT Hypotheken, NIBC Direct, Tulp Hypotheken, Vista Hypotheken en Woonnu.
Aantal provinciale
agentschappen
Allianz: Attens Hypotheken, a.s.r., Dynamic Credit, Obvion Hypotheken, Syntrus Achmea.
Polisadministratiepakket N.v.t.
Binding met aanbieders N.v.t.
Eigen bemiddeling via gelieerde entiteit N.v.t.
Gebruik provinciale agentschappen N.v.t.

Primaire diensten

Soorten financiële producten op gebied van verzekeringen

Schadeverzekeringen particulier N.v.t.
Schadeverzekeringen zakelijk N.v.t.
Levensverzekeringen (opbouw) N.v.t.
Levensverzekeringen (risico) Ja
Uitvaartkostenverzekeringen N.v.t.
Inkomensverzekeringen individueel Ja
Inkomensverzekeringen collectief N.v.t.
Zorgverzekeringen N.v.t.
Pensioenverzekeringen N.v.t.
Coassurantie (beurs) N.v.t.

Soorten financiële producten op gebied van kredieten

Hypothecaire kredieten Ja
Consumptieve kredieten Ja
(Bank-)spaarproducten N.v.t.

Labeling mogelijk

Labelproducten service provider N.v.t.
Gelabelde producten
aangesloten kantoor
N.v.t.

Welke faciliteiten m.b.t. financiële producten

Vergelijken van voorwaarden Ja
Vergelijken van brutopremies N.v.t.
Vergelijken van nettopremies N.v.t.
Vergelijken van bruto rentetarieven Ja
Vergelijken van netto rentetarieven N.v.t.
Online sluiten van financiële producten N.v.t.
Bemiddelen in netto producten N.v.t.
Webmodules voor website intermediair N.v.t.

Overig

Functionaliteiten extranet FAST:
– Loyaliteitsprogramma
– Uploaden stukkenlijst
– Mailcontact met acceptant
– Volgen van de status van lopende dossiers
– Facturatie
– Kwaliteitsrapportages
– (Kennis)updates via Infotorials, nieuwsbrieven en rentenieuws
– Kennisbank met infotorials, documenten en tools geldverstrekkers
Digitale polismap eindklant FlexFront klantportaal
Specialistische adviesondersteuning Voorbespreekdesk
Welk aanbod van welke geldverstrekker is het beste voor uw klant? De medewerkers van onze voorbespreekdesk wrijven in hun handen bij deze uitdaging. Ze puzzelen net zo lang totdat er een antwoord is waarmee u uw klant kunt helpen.
Zelfstandigendesk
Niet iedere geldverstrekker voorziet in zijn beleid aan de behoeftes van de zelfstandig ondernemer. Het vaststellen van de financieringsmogelijkheden is een specifiek proces, waar diverse interpretaties mogelijk zijn. FlexFront heeft speciaal voor al uw ondernemersvragen een zelfstandigendesk ingericht.
Accountmanagement
Vragen over het acceptatiebeleid van onze geldverstrekkers? Loopt een dossier stroef of heeft u gewoon behoefte aan een goed gesprek. We zijn uw vraagbaak als u het zelf even niet weet.
Compleet Dossier Service (bemiddeling)
U bent hypotheekadviseur. Uw kernkwaliteit is het geven van advies. Het liefst richt u zich volledig op het advies en laat u het administratieve gedeelte – het completeren van het dossier – aan andere specialisten over. Dat kan bij FlexFront. Structureel, in een vakantieperiode of tijdens ziekte en ondercapaciteit op kantoor.
Intermediair Servicedesk (ISD)
Voor al uw vragen over onze geldverstrekkers of uw dossier, zowel inhoudelijke als de status, kunt u terecht bij de collega’s van de ISD. Zij kunnen u ook helpen met vragen over uw FlexFront-aanstelling of het gebruik van onze systemen.
Expertisedesk buy-to-let.
FlexFront heeft een breed aanbod aan
verhuurhypotheken. U kunt bij FlexFront terecht
voor verhuurhypotheken van Lloyds Bank, NIBC
Direct, Woonfonds en de Nederlandse.
Midoffice diensten Acceptatie – We bieden specialistische vakkennis per geldverstrekker en een excellent proces aan de hypotheekadviseur.
Backoffice diensten N.v.t.
Ondersteuning bij
overvoeren van portefeuilles
N.v.t.
Aanbieden
prolongatiegegevens voor polisadministratie kantoren
N.v.t.

Aanvullende diensten

Marketing ondersteuning Ja
Taxatie service Ja
Bankgarantie service Ja
Verduurzaming service Ja

Vakinhoudelijke ondersteuning

Wft-opleidingen N.v.t.
Vakgerichte opleidingen Interne trainingen en opleidingen (FlexFront Academy)
Wft-PE N.v.t.
Bijeenkomsten en seminars (Acceptatie-)workshops & deelname aan congressen

Gebruik maken van software

Offertesoftware Vrije keuze adviessoftware. Via HDN wordt gecommuniceerd met FAST
Vergelijkingssoftware Productvergelijker en rentevergelijker
CRM software Ja
Office software Ja
Bemiddeling
portefeuilleaan- of –verkoop
N.v.t.
Faciliteiten
portefeuilleanalyse
N.v.t.
Faciliteiten Wft-compliance N.v.t.

Extra dienstverlening

Uitbesteden schadebehandeling N.v.t.
Telefoonopvang N.v.t.
Overname werkzaamheden tijdens vakantie Ja – Compleet Dossier Service
Administreren
serviceabonnementen van aangesloten kantoren
N.v.t.
Incasseren van directe
beloning / abonnementsbijdragen t.b.v. kantoren
N.v.t.
Overname financiële administratie N.v.t.
Websitebouw en –beheer N.v.t.

Samenwerking / deelnemerschap

Doelgroep / speciale markt Onafhankelijk financieel adviseur die waarde hecht aan snelheid, kwaliteit en goede service.
Regionaal / landelijk werkend Landelijk
Eisen aan aangesloten kantoren AFM-volgend
Inspraak aangesloten kantoren Ja, middels klankbordgroepen voor ontwikkeling dienstverlening etcetra.
Vormgeving dienstenpakket N.v.t.

Kosten dienstverlening

Entreefee N.v.t.
Vaste periodieke kosten Dossierprijs (van aanvraag t/m akkoord)
Basisklasse € 325,-
Brons € 275,-
Zilver € 250,-
Goud € 199,-
Kosten per losse dienst Compleet Dossier Service € 246,-

Diversen

Calamiteitenplan Ja
Certificering (SAS70, ISO) BCMGlobal, onderdeel van de FlexFront Groep, is ISEA 3402 Type II gecertificeerd

Waardering

Jaarlijks voert Bureau DFO onderzoek uit naar serviceproviders binnen de financiële dienstverlening. Het onderzoek van 2023 bestaat uit twee onderdelen. Een deel betreft de waardering van het intermediair met betrekking tot de dienstverlening van 16 serviceproviders waarvan men gebruik maakt. Dit deel van het onderzoek is gebaseerd op 2.045 waarnemingen. De resultaten geven helder aan welke elementen in de dienstverlening van serviceproviders door de doelgroep belangrijk worden gevonden. Maar ook welke serviceproviders op welke gebieden sterk en minder sterk zijn.

Meer informatie over dit onderzoek van 2023 vindt u hier

 

Waardering Serviceproviders 2023 geeft de volgende scores weer:

Hypotheken
Ondersteuning bij activiteit 7,5
Algemene generieke ondersteuning 7,3
Product en prijs 6,8
Procesondersteuning 7,3
Acquisitie van nieuwe klanten 4,5
Behoud van klanten 4,9
Diensten 6,6
ICT 6,5

Er worden geen scores vermeld wanneer sprake is van:

  • Te weinig waarnemingen voor de betreffende serviceprovider.
  • Een of meer onvoldoendes voor de betreffende serviceprovider op de opgenomen aspecten.

Extra

Welkom bij FlexFront. Als adviseur wilt u uw klant een tevreden gevoel geven over het vervullen van zijn hypotheekwens. Dit is belangrijk tijdens het aanvraagproces, maar zeker ook in de beheerfase. Wat is er fijner als het aanvraagproces efficiënt en overzichtelijk verloopt? Met onze 16 geldverstrekkers leveren we een combinatie van snelheid, specialistische vakkennis en een uitgebalanceerd assortiment dat voor elke consumentengroep een goed alternatief biedt.

Voor onze ruim 1200 advieskantoren en hun klanten leveren we service waar iedereen blij van wordt. Onze service staat voor het leveren van snelheid: een rente-aanbod  binnen 24 uur en het complete hypotheekdossier verwerken we binnen een dag. Bij FlexFront kijken we naar de mens achter de aanvraag. Daarnaast geloven we dat een loyale samenwerking ten goede komt aan een efficiënt acceptatieproces. Daarom werken wij met een loyaliteitsprogramma. U betaalt per dossier en heeft zelf invloed op de hoogte van de dossierkosten door de het aanleveren van de juiste documenten en de lengte van de doorlooptijd. Het acceptatieproces is gebaat bij correcte documentaanlevering, loyale samenwerking per geldverstrekker-specialistenteam en een korte doorlooptijd. Daar helpen wij u graag bij. Na elke dossier ontvangt u een kwaliteitsrapport, waarin u kunt zien welk effect de aanlevering en doorlooptijd in dit dossier op de kwaliteitsklasse heeft. Wanneer u het loyaliteitsprogramma effectief inzet, betaalt u steeds lagere dossierkosten en zorgt u voor een snel antwoord voor uw klant.

Naast gespecialiseerde acceptatieteams per geldverstrekker is er een speciale desk voor zelfstandigen ingericht. U kunt hier met hun vragen terecht omtrent hypotheekaanvragen van alle soorten ondernemers. Onze voorbespreekdesk helpt u in het advies voor een klant die ogenschijnlijk lastiger in het profiel voor een geldverstrekker past. U kunt met ons sparren op vrijblijvende basis. Zet onze Compleet Dossier Service in; structureel of incidenteel. Onze Compleet Dossier Service wordt door veel van uw collega’s al naar volle tevredenheid ingezet; structureel of incidenteel. Wij nemen de bemiddeling van u over, zodat u zich volledig kunt richten op uw kernkwaliteit: het advies.

Wilt u er ook tijdens de looptijd van de hypotheek voor uw klant zijn? FlexFront Full Service neemt u ook daar werk uit handen, zodat u kansen heeft op vervolgopdrachten en uw zorgplicht goed in kunt vullen.

Expertisedesk buy-to-let. FlexFront heeft een breed aanbod aan verhuurhypotheken. FlexFront heeft een breed aanbod aan verhuurhypotheken. U kunt bij FlexFront terecht voor verhuurhypotheken van Lloyds Bank, NIBC Direct, Woonfonds en de Nederlandse.

Samen met u zorgen wij voor een tevreden klant. FlexFront staat voor service waar u blij van wordt.

Werkt u al met ons samen?

X