Logo

Kerngegevens

Adres Dukatenburg 82
Postcode 3437 AE
Plaats Nieuwegein
Telefoon 030 – 600 51 20
E-mail samenwerken@flexfront.nl
Website www.flexfront.nl
Soorten producten Hypotheken
Rechtsvorm B.V.
Directie Antoinette Kalkman
Aantal aangesloten kantoren +1200
Verzekeringsvolmachten van N.v.t.
Offertevolmachten hypotheken of kredieten van Argenta, a.s.r., Centraal Beheer, Hypotrust, IQWOON, Lloyds Bank, MUNT Hypotheken, NIBC Direct, Robuust, Tulp, Vista Hypotheken en Woonfonds
Aantal provinciale
agentschappen
N.v.t.
Polisadministratiepakket N.v.t.
Binding met aanbieders N.v.t.
Eigen bemiddeling via gelieerde entiteit N.v.t.
Gebruik provinciale agentschappen N.v.t.

Primaire diensten

Soorten financiële producten op gebied van verzekeringen

Schadeverzekeringen particulier N.v.t.
Schadeverzekeringen zakelijk N.v.t.
Levensverzekeringen (opbouw) N.v.t.
Levensverzekeringen (risico) Ja
Uitvaartkostenverzekeringen N.v.t.
Inkomensverzekeringen individueel Ja
Inkomensverzekeringen collectief N.v.t.
Zorgverzekeringen N.v.t.
Pensioenverzekeringen N.v.t.
Coassurantie (beurs) N.v.t.

Soorten financiële producten op gebied van kredieten

Hypothecaire kredieten Ja
Consumptieve kredieten Ja
(Bank-)spaarproducten N.v.t.

Labeling mogelijk

Labelproducten service provider N.v.t.
Gelabelde producten
aangesloten kantoor
N.v.t.

Welke faciliteiten m.b.t. financiële producten

Vergelijken van voorwaarden Ja
Vergelijken van brutopremies N.v.t.
Vergelijken van nettopremies N.v.t.
Vergelijken van bruto rentetarieven Ja
Vergelijken van netto rentetarieven N.v.t.
Online sluiten van financiële producten N.v.t.
Bemiddelen in netto producten N.v.t.
Webmodules voor website intermediair N.v.t.

Overig

Functionaliteiten extranet FAST:
– Loyaliteitsprogramma
– Uploaden stukkenlijst
– Mailcontact met acceptant
– Volgen van de status van lopende dossiers
– Facturatie
– Kwaliteitsrapportages
– (Kennis)updates via Infotorials, nieuwsbrieven en rentenieuws
– Kennisbank met infotorials, documenten en tools geldverstrekkers
Digitale polismap eindklant FlexFront klantportaal
Specialistische adviesondersteuning Voorbespreekdesk
Welk aanbod van welke geldverstrekker is het beste voor uw klant? De medewerkers van onze voorbespreekdesk wrijven in hun handen bij deze uitdaging. Ze puzzelen net zo lang totdat er een antwoord is waarmee u uw klant kunt helpen.
Zelfstandigendesk
Niet iedere geldverstrekker voorziet in zijn beleid aan de behoeftes van de zelfstandig ondernemer. Het vaststellen van de financieringsmogelijkheden is een specifiek proces, waar diverse interpretaties mogelijk zijn. FlexFront heeft speciaal voor al uw ondernemersvragen een zelfstandigendesk ingericht.
Deskaccountmanagement
Vragen over het acceptatiebeleid van onze geldverstrekkers? Loopt een dossier stroef of heeft u gewoon behoefte aan een goed gesprek. We zijn uw vraagbaak als u het zelf even niet weet.
Compleet Dossier Service (bemiddeling)
U bent hypotheekadviseur. Uw kernkwaliteit is het geven van advies. Het liefst richt u zich volledig op het advies en laat u het administratieve gedeelte – het completeren van het dossier – aan andere specialisten over. Dat kan bij FlexFront. Structureel, in een vakantieperiode of tijdens ziekte en ondercapaciteit op kantoor.
Midoffice diensten Acceptatie – We bieden specialistische vakkennis per geldverstrekker en een excellent proces aan de hypotheekadviseur.
Backoffice diensten N.v.t.
Ondersteuning bij
overvoeren van portefeuilles
N.v.t.
Aanbieden
prolongatiegegevens voor polisadministratie kantoren
N.v.t.

Aanvullende diensten

Marketing ondersteuning Ja

Vakinhoudelijke ondersteuning

Wft-opleidingen N.v.t.
Vakgerichte opleidingen Interne trainingen en opleidingen (FlexFront Academy)
Wft-PE N.v.t.
Bijeenkomsten en seminars (Acceptatie-)workshops & deelname aan congressen

Gebruik maken van software

Offertesoftware Vrije keuze adviessoftware. Via HDN wordt gecommuniceerd met FAST
Vergelijkingssoftware Productvergelijker en rentevergelijker
CRM software Ja
Office software N.v.t.
Bemiddeling
portefeuilleaan- of –verkoop
N.v.t.
Faciliteiten
portefeuilleanalyse
N.v.t.
Faciliteiten Wft-compliance N.v.t.

Extra dienstverlening

Uitbesteden schadebehandeling N.v.t.
Telefoonopvang N.v.t.
Overname werkzaamheden tijdens vakantie Ja – Compleet Dossier Service
Administreren
serviceabonnementen van aangesloten kantoren
N.v.t.
Incasseren van directe
beloning / abonnementsbijdragen t.b.v. kantoren
N.v.t.
Overname financiële administratie N.v.t.
Websitebouw en –beheer N.v.t.

Samenwerking / deelnemerschap

Doelgroep / speciale markt Onafhankelijk financieel adviseur die waarde hecht aan snelheid, kwaliteit en goede service.
Regionaal / landelijk werkend Landelijk
Eisen aan aangesloten kantoren AFM-volgend
Inspraak aangesloten kantoren N.v.t.
Vormgeving dienstenpakket N.v.t.

Kosten dienstverlening

Entreefee N.v.t.
Vaste periodieke kosten Dossierprijs (van aanvraag t/m akkoord)
Basisklasse € 325,-
Brons € 275,-
Zilver € 250,-
Goud € 199,-
Kosten per losse dienst Compleet Dossier Service € 175,-

Diversen

Calamiteitenplan Ja
Certificering (SAS70, ISO) Nationaal Hypotheek Loket, onderdeel van de FlexFront Groep, is ISEA 3402 Type II gecertificeerd

Waardering

Jaarlijks onderzoekt Bureau DFO hoe serviceproviders, ketens, belangenorganisaties, etc. door intermediairs worden gewaardeerd. De onderzoeksresultaten worden elk jaar gepubliceerd in het ‘Onderzoek Serviceproviders’.
Meer informatie over dit onderzoek van 2019 vindt u hier.

Bureau DFO heeft besloten om per serviceprovider enkele scores uit dit onderzoek te vermelden. Gekozen is voor die aspecten die door intermediairs als erg belangrijk worden aangemerkt ten aanzien van de dienstverlening van serviceproviders. Er worden geen scores vermeld wanneer sprake is van:

  • Te weinig waarnemingen voor de betreffende serviceprovider.
  • Een of meer onvoldoendes voor de betreffende serviceprovider op de opgenomen aspecten.

Voor deze serviceprovider gelden de volgende scores:

Algemene generieke ondersteuning 7,3
Product en prijs 7,0
Procesondersteuning 7,3
Acquisitie van nieuwe klanten 4,6
Behoud van klanten 5,3

Extra

Welkom bij FlexFront Distributie. Als adviseur wilt u uw klant een tevreden gevoel geven over het vervullen van zijn hypotheekwens. Dit is belangrijk tijdens het aanvraagproces, maar zeker ook in de beheerfase. Wat is er fijner als het aanvraagproces efficiënt en overzichtelijk verloopt? Met onze 12 geldverstrekkers leveren we een combinatie van snelheid, specialistische vakkennis en een uitgebalanceerd assortiment dat voor elke consumentengroep een goed alternatief biedt.

Voor onze ruim 1200 advieskantoren en hun klanten leveren we service waar iedereen blij van wordt. Onze service staat voor het leveren van snelheid: een rente-aanbod  binnen 24 uur en het complete hypotheekdossier verwerken we binnen een dag. Bij FlexFront kijken we naar de mens achter de aanvraag. Daarnaast geloven we dat een loyale samenwerking ten goede komt aan een efficiënt acceptatieproces. Daarom werken wij met een loyaliteitsprogramma. U betaalt per dossier en heeft zelf invloed op de hoogte van de dossierkosten door de het aanleveren van de juiste documenten en de lengte van de doorlooptijd. Het acceptatieproces is gebaat bij correcte documentaanlevering, loyale samenwerking per geldverstrekker-specialistenteam en een korte doorlooptijd. Daar helpen wij u graag bij. Na elke dossier ontvangt u een kwaliteitsrapport, waarin u kunt zien welk effect de aanlevering en doorlooptijd in dit dossier op de kwaliteitsklasse heeft. Wanneer u het loyaliteitsprogramma effectief inzet, betaalt u steeds lagere dossierkosten en zorgt u voor een snel antwoord voor uw klant.

Naast gespecialiseerde acceptatieteams per geldverstrekker is er een speciale desk voor zelfstandigen ingericht. U kunt hier met hun vragen terecht omtrent hypotheekaanvragen van alle soorten ondernemers. Onze voorbespreekdesk helpt u in het advies voor een klant die ogenschijnlijk lastiger in het profiel voor een geldverstrekker past.  U kunt met ons sparren op vrijblijvende basis. Zet onze Compleet Dossier Service in; structureel of incidenteel. Komt er een vakantieperiode aan, zijn er zieken of heeft u ondercapaciteit op uw kantoor kiest u dan voor de Compleet Dossier Service. Wij nemen de bemiddeling van u over zodat u zich volledig kunt richten op uw kernkwaliteit: het advies.

Samen met u zorgen wij voor een tevreden klant. FlexFront staat voor service waar u blij van wordt.

Werkt u al met ons samen?

X