
Introductie
Vanaf 1-12-2018 is Acura lid van de Verenigde Nederlandse Assurantie Beurs (VNAB). Met dit lidmaatschap kan Acura als makelaar risico’s onderbrengen via de beurs en samen met verzekeraars bouwen aan nieuwe oplossingen. Hiermee kunnen ze hun aangesloten adviseurs en hun eindklanten nog beter van dienst zijn.
Directeur Henk Smit over het lidmaatschap: “We zien de markt veranderen en de inkoopmogelijkheden nemen af. Door het lidmaatschap bij de VNAB kunnen we nog beter samenwerken met verzekeraars en samen bouwen aan nieuwe oplossingen voor de grotere risico’s. Grotere risico’s vragen om andere inzichten en samen bereik je dan meer dan alleen. We zijn trots dat beursverzekeraars de samenwerking met ons aangaan. Hierdoor kunnen wij onze klanten nog beter van dienst zijn”.
Acura biedt u ontzorging op maat
De uitdagingen waar u voor staat
Er komt veel op u af de laatste tijd. De AFM stelt hogere eisen aan diplomering en advisering. De hoeveelheid administratieve verplichtingen neemt toe en klanten willen daar eigenlijk niet voor betalen. De werkachterstand kan snel oplopen en de kosten gaan omhoog. Een apart hoofdstuk is de ICT-implementatie, die broodnodig is om efficiënt genoeg te kunnen werken. Door dit alles nemen de inkomsten per klant af en staat de rentabiliteit onder druk. De vraag is: hoe krijgt u groei van het rendement voor elkaar?
Focus op de kern
De kern van uw werk zit in het adviseren van de klant. Iedere klant en situatie is immers anders en dat vraagt om een op maat gesneden advies. En de klant zit nu juist bij u, omdat hij bij u dat advies krijgt. Want u kent en begrijpt hem. Al het andere werk dat u hiervoor moet verrichten ziet de klant niet of nauwelijks. Maar het kost u wel tijd en aandacht, terwijl de groei van het bedrijf gerealiseerd wordt door het adviseren en ondersteunen van uw relaties. Dat is de kern van uw vak.
Adres | Postbus 156 |
Postcode | 5490 AD |
Plaats | SINT-OEDENRODE |
Telefoon | 088-7654000 |
info@acura.nl | |
Website | www.acura.nl |
Soorten producten | Verzekeringen |
Rechtsvorm | B.V. |
Directie | R.G. Prüst, H. Smit |
Aantal aangesloten kantoren | 123 |
Verzekeringsvolmachten van | Allianz Nederland, AnsvarIdéa, ARAG Rechtsbijstand, a.s.r. verzekeringen, Avéro Achmea, AWP P&C S.A., DAS Rechtsbijstand, De Europeesche, Fatum, Generali, Glasassurantie Maatschappij Midglas N.V., Lloyd’s, Markel, Monuta, MS Amlin Insurance SE, Nationale Nederlanden, NV Schadeverzekering-Maatschappij Bovemij, REAAL, VIVAT Schadeverzekeringen N.V., |
Offertevolmachten hypotheken of kredieten van | n.v.t. |
Aantal provinciale agentschappen |
97 |
Polisadministratiepakket | Level7 (CCS) |
Binding met aanbieders | Nee |
Eigen bemiddeling via gelieerde entiteit | Nee |
Gebruik provinciale agentschappen | Ja |
Primaire diensten
Soorten financiële producten op gebied van verzekeringen
Schadeverzekeringen particulier | Ja |
Schadeverzekeringen zakelijk | Ja |
Levensverzekeringen (opbouw) |
Ja |
Levensverzekeringen (risico) |
Ja |
Uitvaartkostenverzekeringen | Ja |
Inkomensverzekeringen individueel |
Ja |
Inkomensverzekeringen collectief |
Ja |
Zorgverzekeringen | Ja |
Pensioenverzekeringen | Ja |
Coassurantie (beurs) | Ja |
Soorten financiële producten op gebied van kredieten
Hypothecaire kredieten | N.v.t. |
Consumptieve kredieten | N.v.t. |
(Bank-)spaarproducten | N.v.t. |
Labeling mogelijk
Labelproducten service provider |
Ja |
Gelabelde producten aangesloten kantoor |
Ja |
Welke faciliteiten m.b.t. financiële producten
Vergelijken van voorwaarden |
Ja |
Vergelijken van brutopremies |
Ja |
Vergelijken van nettopremies |
Ja |
Vergelijken van bruto rentetarieven |
N.v.t. |
Vergelijken van netto rentetarieven |
N.v.t. |
Online sluiten van financiële producten |
Ja |
Bemiddelen in netto producten |
Ja |
Webmodules voor website intermediair |
Ja |
Overig
Functionaliteiten extranet |
Klantinformatie, Polisadministratie, Digitaal archief, Offertesoftware, Zelf polissen muteren, Financiële Management Informatie, Schadedossiers, Correspondentie (analoog/digitaal), Agenda en memo, Acceptatiehandboeken, E-mailen vanuit extranet en administratie van extern lopende polissen |
Digitale polismap eindklant |
Ja |
Specialistische adviesondersteuning |
Ja |
Midoffice diensten | In-en outbound telefoon, E-mailservice, Offerteservice, Schadeservice |
Backoffice diensten | Schadebehandeling, Polisadministratie, Beurszaken, Rekening courant controle, Prolongatie, Abonnement incasso en registratie, Digitaal archief |
Ondersteuning bij overvoeren van portefeuilles |
Ja |
Aanbieden prolongatiegegevens voor polisadministratie kantoren |
Ja |
Aanvullende diensten
Marketing ondersteuning | Selecties op basis van portefeuille, Opstellen aanbod, Print/inpak straat tegen kostprijs |
Vakinhoudelijke ondersteuning
Wft-opleidingen | Nee |
Vakgerichte opleidingen | Nee |
Wft-PE | Nee |
Bijeenkomsten en seminars | Ja |
Gebruik maken van software
Offertesoftware | Producten in volmacht, AOV |
Vergelijkingssoftware | Auto, AOV, Extranetten verzekeraars |
CRM software | Ja |
Office software | Nee |
Bemiddeling portefeuilleaan- of –verkoop |
Ja |
Faciliteiten portefeuilleanalyse |
Ja |
Faciliteiten Wft-compliance |
Ja |
Extra dienstverlening
Uitbesteden schadebehandeling |
Ja |
Telefoonopvang | Ja |
Overname werkzaamheden tijdens vakantie |
Ja |
Administreren serviceabonnementen van aangesloten kantoren |
Ja |
Incasseren van directe beloning / abonnementsbijdragen t.b.v. kantoren |
Ja |
Overname financiële administratie |
Uitgangspunt is 1 rekening courant waarin tevens de kosten van Acura zijn opgenomen. Voor het kantoor resteert enkel de salarisadministratie (indien van toepassing) en directe kantoorkosten. |
Websitebouw en –beheer | Ja |
Samenwerking / deelnemerschap
Doelgroep / speciale markt |
|
Regionaal / landelijk werkend |
Landelijk |
Eisen aan aangesloten kantoren |
Er dient sprake te zijn van een wederzijdse profijtelijke samenwerking. |
Inspraak aangesloten kantoren |
Raad van Advies (aangesloten kantoren) |
Vormgeving dienstenpakket | Een modulair opgebouwd dienstenpakket |
Kosten dienstverlening
Entreefee | Nee |
Vaste periodieke kosten | Ja |
Kosten per losse dienst | Ja |
Diversen
Calamiteitenplan | Ja |
Certificering (SAS70, ISO) |
Nee |
Waardering
Jaarlijks onderzoekt Bureau DFO hoe serviceproviders, ketens, belangenorganisaties, etc. door intermediairs worden gewaardeerd. De onderzoeksresultaten worden elk jaar gepubliceerd in het ‘Onderzoek Serviceproviders’. Meer informatie over dit onderzoek van 2020 vindt u hier. Bureau DFO heeft besloten om per serviceprovider enkele scores uit dit onderzoek te vermelden. Gekozen is voor die aspecten die door intermediairs als erg belangrijk worden aangemerkt ten aanzien van de dienstverlening van serviceproviders. Er worden geen scores vermeld wanneer sprake is van:
- Te weinig waarnemingen voor de betreffende serviceprovider.
- Een of meer onvoldoendes voor de betreffende serviceprovider op de opgenomen aspecten.
Voor deze serviceprovider gelden de volgende scores:
Algemene generieke ondersteuning | 7,9 |
Product en prijs | 7,6 |
Procesondersteuning | 7,7 |
Acquisitie van nieuwe klanten | 7,2 |
Behoud van klanten | 5,8 |
Extra
Vanaf 1-12-2018 is Acura lid van de Verenigde Nederlandse Assurantie Beurs (VNAB). Met dit lidmaatschap kan Acura als makelaar risico’s onderbrengen via de beurs en samen met verzekeraars bouwen aan nieuwe oplossingen. Hiermee kunnen ze hun aangesloten adviseurs en hun eindklanten nog beter van dienst zijn.
Directeur Henk Smit over het lidmaatschap: “We zien de markt veranderen en de inkoopmogelijkheden nemen af. Door het lidmaatschap bij de VNAB kunnen we nog beter samenwerken met verzekeraars en samen bouwen aan nieuwe oplossingen voor de grotere risico’s. Grotere risico’s vragen om andere inzichten en samen bereik je dan meer dan alleen. We zijn trots dat beursverzekeraars de samenwerking met ons aangaan. Hierdoor kunnen wij onze klanten nog beter van dienst zijn”.
Acura biedt u ontzorging op maat
De uitdagingen waar u voor staat
Er komt veel op u af de laatste tijd. De AFM stelt hogere eisen aan diplomering en advisering. De hoeveelheid administratieve verplichtingen neemt toe en klanten willen daar eigenlijk niet voor betalen. De werkachterstand kan snel oplopen en de kosten gaan omhoog. Een apart hoofdstuk is de ICT-implementatie, die broodnodig is om efficiënt genoeg te kunnen werken. Door dit alles nemen de inkomsten per klant af en staat de rentabiliteit onder druk. De vraag is: hoe krijgt u groei van het rendement voor elkaar?
Focus op de kern
De kern van uw werk zit in het adviseren van de klant. Iedere klant en situatie is immers anders en dat vraagt om een op maat gesneden advies. En de klant zit nu juist bij u, omdat hij bij u dat advies krijgt. Want u kent en begrijpt hem. Al het andere werk dat u hiervoor moet verrichten ziet de klant niet of nauwelijks. Maar het kost u wel tijd en aandacht, terwijl de groei van het bedrijf gerealiseerd wordt door het adviseren en ondersteunen van uw relaties. Dat is de kern van uw vak.