
Introductie
Mensen doen zaken met mensen. Je kent onze medewerkers bij voornaam en we nemen de tijd. Om uitdagingen te leren kennen, om ambities te doorgronden en om samen te groeien. Zodat wij ons met recht het verlengstuk van jouw organisatie mogen noemen: ons team is jouw team.
Jij luistert naar de klant, wij luisteren naar jou. Wij doen waar wij goed in zijn, zodat jij doet waar jij goed in bent: het adviseren van de klant. Dit wordt door onze klanten gewaardeerd waardoor we al twee jaar op rij zijn uitgeroepen als beste kleine Service Provider. Een resultaat waar wij elke dag hard voor werken en trots op zijn als bedrijf!
Acura ziet de markt veranderen en de inkoopmogelijkheden nemen af. Door een breed netwerk van inkoopmogelijkheden is het voor Acura mogelijk om voor bijna elk risico een oplossing te bieden. Zeker grotere risico’s vragen om andere inzichten en samen bereik je dan meer dan alleen. Vanaf 1-12-2018 is Acura lid van de Verenigde Nederlandse Assurantie Beurs (VNAB). Met dit lidmaatschap kan Acura als makelaar risico’s onderbrengen via de beurs en samen met verzekeraars bouwen aan nieuwe oplossingen. Hiermee kunnen we de bij ons aangesloten adviseurs en hun eindklanten nog beter van dienst zijn via inkoopmogelijkheden in volmacht, provinciaal én nu via beurs.
Acura biedt u ontzorging op maat
De uitdagingen waar u voor staat
Er komt veel op u af de laatste tijd. De AFM stelt hogere eisen aan diplomering en advisering. De hoeveelheid administratieve verplichtingen neemt toe en klanten willen daar eigenlijk niet voor betalen. De werkachterstand kan snel oplopen en de kosten gaan omhoog. Een apart hoofdstuk is de ICT-implementatie, die broodnodig is om efficiënt genoeg te kunnen werken. Door dit alles nemen de inkomsten per klant af en staat de rentabiliteit onder druk. De vraag is: hoe krijgt u groei van het rendement voor elkaar?
Samen met de adviseur kijkt Acura hoe diverse aanstellingen geherstructureerd kunnen worden zodat de administratie gestroomlijnder wordt en de dienstverlening efficiënter. Acura kijkt graag samen met u om uw bestaande portefeuilles binnen één van onze volmachtoplossingen onder te brengen. Hierdoor wordt het proces voor u efficiënter en verlagen we uw administratieve kosten.
Focus op de kern
De kern van uw werk zit in het adviseren van de klant. Iedere klant en situatie is immers anders en dat vraagt om een op maat gesneden advies. En de klant zit nu juist bij u, omdat hij bij u dat advies krijgt. Want u kent en begrijpt hem. Al het andere werk dat u hiervoor moet verrichten ziet de klant niet of nauwelijks. Maar het kost u wel tijd en aandacht, terwijl de groei van het bedrijf gerealiseerd wordt door het adviseren en ondersteunen van uw relaties. Dat is de kern van uw vak.
Adres | Pettelaarpark 110 |
Postcode | 5216 PS |
Plaats | ’s Hertogenbosch |
Telefoon | 088-7654000 |
info@acura.nl | |
Website | www.acura.nl |
Soorten producten | Verzekeringen |
Rechtsvorm | B.V. |
Directie | Dhr. C. Mom |
Aantal aangesloten kantoren | 135 |
Verzekeringsvolmachten van | Allianz Nederland, AnsvarIdéa, ARAG Rechtsbijstand, a.s.r. verzekeringen, Avéro Achmea, AWP P&C S.A., DAS Rechtsbijstand, De Europeesche, Fatum, Generali, Glasassurantie Maatschappij Midglas N.V., Lloyd’s, Markel, Monuta, MS Amlin Insurance SE, Nationale Nederlanden, NV Schadeverzekering-Maatschappij Bovemij, REAAL, VIVAT Schadeverzekeringen N.V., |
Offertevolmachten hypotheken of kredieten van | n.v.t. |
Aantal provinciale agentschappen |
97 |
Polisadministratiepakket | Level7 (CCS) |
Binding met aanbieders | Nee |
Eigen bemiddeling via gelieerde entiteit | Nee |
Gebruik provinciale agentschappen | Ja |
Primaire diensten
Soorten financiële producten op gebied van verzekeringen
Schadeverzekeringen particulier | Ja |
Schadeverzekeringen zakelijk | Ja |
Levensverzekeringen (opbouw) |
Ja |
Levensverzekeringen (risico) |
Ja |
Uitvaartkostenverzekeringen | Ja |
Inkomensverzekeringen individueel |
Ja |
Inkomensverzekeringen collectief |
Ja |
Zorgverzekeringen | Ja |
Pensioenverzekeringen | Ja |
Coassurantie (beurs) | Ja |
Soorten financiële producten op gebied van kredieten
Hypothecaire kredieten | N.v.t. |
Consumptieve kredieten | N.v.t. |
(Bank-)spaarproducten | N.v.t. |
Labeling mogelijk
Labelproducten service provider |
Ja |
Gelabelde producten aangesloten kantoor |
Ja |
Welke faciliteiten m.b.t. financiële producten
Vergelijken van voorwaarden |
Ja |
Vergelijken van brutopremies |
Ja |
Vergelijken van nettopremies |
Ja |
Vergelijken van bruto rentetarieven |
N.v.t. |
Vergelijken van netto rentetarieven |
N.v.t. |
Online sluiten van financiële producten |
Ja |
Bemiddelen in netto producten |
Ja |
Webmodules voor website intermediair |
Ja |
Overig
Functionaliteiten extranet |
Klantinformatie, Polisadministratie, Digitaal archief, Offertesoftware, Zelf polissen muteren, Financiële Management Informatie, Schadedossiers, Correspondentie (analoog/digitaal), Agenda en memo, Acceptatiehandboeken, E-mailen vanuit extranet en administratie van extern lopende polissen |
Digitale polismap eindklant |
Ja |
Specialistische adviesondersteuning |
Ja |
Midoffice diensten | In-en outbound telefoon, E-mailservice, Offerteservice, Schadeservice |
Backoffice diensten | Schadebehandeling, Polisadministratie, Beurszaken, Rekening courant controle, Prolongatie, Abonnement incasso en registratie, Digitaal archief |
Ondersteuning bij overvoeren van portefeuilles |
Ja |
Aanbieden prolongatiegegevens voor polisadministratie kantoren |
Ja |
Aanvullende diensten
Marketing ondersteuning | Selecties op basis van portefeuille, Opstellen aanbod, Print/inpak straat tegen kostprijs |
Vakinhoudelijke ondersteuning
Wft-opleidingen | Nee |
Vakgerichte opleidingen | Nee |
Wft-PE | Nee |
Bijeenkomsten en seminars | Ja |
Gebruik maken van software
Offertesoftware | Producten in volmacht, AOV |
Vergelijkingssoftware | Auto, AOV, Extranetten verzekeraars |
CRM software | Ja |
Office software | Nee |
Bemiddeling portefeuilleaan- of –verkoop |
Ja |
Faciliteiten portefeuilleanalyse |
Ja |
Faciliteiten Wft-compliance |
Ja |
Extra dienstverlening
Uitbesteden schadebehandeling |
Ja |
Telefoonopvang | Ja |
Overname werkzaamheden tijdens vakantie |
Ja |
Administreren serviceabonnementen van aangesloten kantoren |
Ja |
Incasseren van directe beloning / abonnementsbijdragen t.b.v. kantoren |
Ja |
Overname financiële administratie |
Uitgangspunt is 1 rekening courant waarin tevens de kosten van Acura zijn opgenomen. Voor het kantoor resteert enkel de salarisadministratie (indien van toepassing) en directe kantoorkosten. |
Websitebouw en –beheer | Ja |
Samenwerking / deelnemerschap
Doelgroep / speciale markt |
|
Regionaal / landelijk werkend |
Landelijk |
Eisen aan aangesloten kantoren |
Er dient sprake te zijn van een wederzijdse profijtelijke samenwerking. |
Inspraak aangesloten kantoren |
Raad van Advies (aangesloten kantoren) |
Vormgeving dienstenpakket | Een modulair opgebouwd dienstenpakket |
Kosten dienstverlening
Entreefee | Nee |
Vaste periodieke kosten | Ja |
Kosten per losse dienst | Ja |
Diversen
Calamiteitenplan | Ja |
Certificering (SAS70, ISO) |
Nee |
Waardering
Jaarlijks voert Bureau DFO onderzoek uit naar serviceproviders binnen de financiële dienstverlening. Het onderzoek van 2022 bestaat uit twee onderdelen. Een deel betreft de waardering van het intermediair met betrekking tot de dienstverlening van 25 serviceproviders waarvan men gebruik maakt. Dit deel van het onderzoek is gebaseerd op 2.217 waarnemingen. De resultaten geven helder aan welke elementen in de dienstverlening van serviceproviders door de doelgroep belangrijk worden gevonden. Maar ook welke serviceproviders op welke gebieden sterk en minder sterk zijn.
Meer informatie over dit onderzoek van 2022 vindt u hier
Waardering Serviceproviders 2022 geeft de volgende scores weer:
Particuliere schade | Zakelijke schade | |
Ondersteuning bij activiteit | 8,5 | 8,0 |
Algemene generieke ondersteuning | 8,3 | 8,3 |
Prijs en product | 7,8 | 7,7 |
Processen | 7,7 | 7,6 |
Nieuwe klanten | 6,9 | 6,8 |
Behoud klanten | 7,5 | 7,4 |
Diensten | 7,9 | 7,9 |
ICT | 7,2 | 7,2 |
Er worden geen scores vermeld wanneer sprake is van:
- Te weinig waarnemingen voor de betreffende serviceprovider.
- Een of meer onvoldoendes voor de betreffende serviceprovider op de opgenomen aspecten.
Extra
Vanaf 1-12-2018 is Acura lid van de Verenigde Nederlandse Assurantie Beurs (VNAB). Met dit lidmaatschap kan Acura als makelaar risico’s onderbrengen via de beurs en samen met verzekeraars bouwen aan nieuwe oplossingen. Hiermee kunnen ze hun aangesloten adviseurs en hun eindklanten nog beter van dienst zijn.
Directeur Henk Smit over het lidmaatschap: “We zien de markt veranderen en de inkoopmogelijkheden nemen af. Door het lidmaatschap bij de VNAB kunnen we nog beter samenwerken met verzekeraars en samen bouwen aan nieuwe oplossingen voor de grotere risico’s. Grotere risico’s vragen om andere inzichten en samen bereik je dan meer dan alleen. We zijn trots dat beursverzekeraars de samenwerking met ons aangaan. Hierdoor kunnen wij onze klanten nog beter van dienst zijn”.
Acura biedt u ontzorging op maat
De uitdagingen waar u voor staat
Er komt veel op u af de laatste tijd. De AFM stelt hogere eisen aan diplomering en advisering. De hoeveelheid administratieve verplichtingen neemt toe en klanten willen daar eigenlijk niet voor betalen. De werkachterstand kan snel oplopen en de kosten gaan omhoog. Een apart hoofdstuk is de ICT-implementatie, die broodnodig is om efficiënt genoeg te kunnen werken. Door dit alles nemen de inkomsten per klant af en staat de rentabiliteit onder druk. De vraag is: hoe krijgt u groei van het rendement voor elkaar?
Focus op de kern
De kern van uw werk zit in het adviseren van de klant. Iedere klant en situatie is immers anders en dat vraagt om een op maat gesneden advies. En de klant zit nu juist bij u, omdat hij bij u dat advies krijgt. Want u kent en begrijpt hem. Al het andere werk dat u hiervoor moet verrichten ziet de klant niet of nauwelijks. Maar het kost u wel tijd en aandacht, terwijl de groei van het bedrijf gerealiseerd wordt door het adviseren en ondersteunen van uw relaties. Dat is de kern van uw vak.