Logo

Kerngegevens

Adres Postbus 156
Postcode 5490 AD
Plaats SINT-OEDENRODE
Telefoon 088-7654000
E-mail info@acura.nl
Website www.acura.nl
Soorten producten Verzekeringen
Rechtsvorm B.V.
Directie R.G. Prüst, H. Smit
Aantal aangesloten kantoren 123
Verzekeringsvolmachten van Allianz Nederland, ARAG Rechtsbijstand, a.s.r. verzekeringen, Avéro Achmea, DAS Rechtsbijstand, De Europeesche, Fatum, Generali, Lloyd’s, Markel, Monuta, Nationale Nederlanden, REAAL
Offertevolmachten hypotheken of kredieten van n.v.t.
Aantal
provinciale
agentschappen
97
Polisadministratiepakket Level7 (CCS)
Binding met aanbieders Nee
Eigen bemiddeling via gelieerde entiteit Nee
Gebruik provinciale agentschappen Ja

Primaire diensten

Soorten financiële producten op gebied van verzekeringen

Schadeverzekeringen particulier Ja
Schadeverzekeringen zakelijk Ja
Levensverzekeringen
(opbouw)
Ja
Levensverzekeringen
(risico)
Ja
Uitvaartkostenverzekeringen Ja
Inkomensverzekeringen
individueel
Ja
Inkomensverzekeringen
collectief
Ja
Zorgverzekeringen Ja
Pensioenverzekeringen Ja
Coassurantie (beurs) Ja

Soorten financiële producten op gebied van kredieten

Hypothecaire kredieten N.v.t.
Consumptieve kredieten N.v.t.
(Bank-)spaarproducten N.v.t.

Labeling mogelijk

Labelproducten service
provider
Ja
Gelabelde producten
aangesloten kantoor
Ja

Welke faciliteiten m.b.t. financiële producten

Vergelijken van
voorwaarden
Ja
Vergelijken van
brutopremies
Ja
Vergelijken van
nettopremies
Ja
Vergelijken van bruto
rentetarieven
N.v.t.
Vergelijken van netto
rentetarieven
N.v.t.
Online sluiten van
financiële producten
Ja
Bemiddelen in netto
producten
Ja
Webmodules voor website
intermediair
Ja

Overig

Functionaliteiten
extranet
Klantinformatie, Polisadministratie, Digitaal archief, Offertesoftware, Zelf polissen muteren, Financiële Management Informatie, Schadedossiers, Correspondentie (analoog/digitaal), Agenda en memo, Acceptatiehandboeken
Digitale polismap
eindklant
Ja
Specialistische
adviesondersteuning
Ja
Midoffice diensten In-en outbound telefoon, E-mailservice, Offerteservice, Schadeservice
Backoffice diensten Schadebehandeling, Polisadministratie, Beurszaken, Rekening courant controle, Prolongatie, Abonnement incasso en registratie, Digitaal archief
Ondersteuning bij
overvoeren van portefeuilles
Ja
Aanbieden
prolongatiegegevens voor polisadministratie
kantoren
Ja

Aanvullende diensten

Marketing ondersteuning Selecties op basis van portefeuille, Opstellen aanbod, Print/inpak straat tegen kostprijs

Vakinhoudelijke ondersteuning

Wft-opleidingen Nee
Vakgerichte opleidingen Ja
Wft-PE Ja
Bijeenkomsten en seminars Ja

Gebruik maken van software

Offertesoftware Producten in volmacht, AOV
Vergelijkingssoftware Auto, AOV, Extranetten verzekeraars
CRM software Ja
Office software Nee
Bemiddeling
portefeuilleaan- of –verkoop
Ja
Faciliteiten
portefeuilleanalyse
Ja
Faciliteiten
Wft-compliance
Ja

Extra dienstverlening

Uitbesteden
schadebehandeling
Ja
Telefoonopvang Ja
Overname werkzaamheden
tijdens vakantie
Ja
Administreren
serviceabonnementen van aangesloten kantoren
Ja
Incasseren van directe
beloning / abonnementsbijdragen t.b.v.
kantoren
Ja
Overname financiële
administratie
Uitgangspunt is 1 rekening courant waarin tevens de kosten van Acura zijn opgenomen. Voor het kantoor reseert enkel de salarisadministratie (indien van toepassing) en directe kantoorkosten.
Websitebouw en –beheer Ja

Samenwerking / deelnemerschap

Doelgroep / speciale
markt
Op het gebied van agrarisch hebben wij aanvullend een exclusief concept ontwikkeld.
Regionaal / landelijk
werkend
Landelijk
Eisen aan aangesloten
kantoren
Er dient sprake te zijn van een wederzijdse profijtelijke samenwerking.
Inspraak aangesloten
kantoren
Raad van Advies (aangesloten kantoren)
Vormgeving dienstenpakket Een modulair opgebouwd dienstenpakket

Kosten dienstverlening

Entreefee Nee
Vaste periodieke kosten Ja
Kosten per losse dienst Ja

Diversen

Calamiteitenplan Ja
Certificering (SAS70,
ISO)
Nee

Waardering

Jaarlijks onderzoekt Bureau DFO hoe serviceproviders, ketens, belangenorganisaties, etc. door intermediairs worden gewaardeerd. De onderzoeksresultaten worden elk jaar gepubliceerd in het ‘Onderzoek Serviceproviders’.
Meer informatie over dit onderzoek van 2019 vindt u hier.

Bureau DFO heeft besloten om per serviceprovider enkele scores uit dit onderzoek te vermelden. Gekozen is voor die aspecten die door intermediairs als erg belangrijk worden aangemerkt ten aanzien van de dienstverlening van serviceproviders. Er worden geen scores vermeld wanneer sprake is van:

  • Te weinig waarnemingen voor de betreffende serviceprovider.
  • Een of meer onvoldoendes voor de betreffende serviceprovider op de opgenomen aspecten.

Voor deze serviceprovider gelden de volgende scores:

Algemene generieke ondersteuning 7,9
Product en prijs 7,8
Procesondersteuning 7,6
Acquisitie van nieuwe klanten 6,9
Behoud van klanten 7,5

Extra

Nieuws: 6 december 2018: Acura is lid van de VNAB

Vanaf 1-12-2018 is Acura lid van de Verenigde Nederlandse Assurantie Beurs (VNAB). Met dit lidmaatschap kan Acura als makelaar risico’s onderbrengen via de beurs en samen met verzekeraars bouwen aan nieuwe oplossingen. Hiermee kunnen ze hun aangesloten adviseurs en hun eindklanten nog beter van dienst zijn.

Directeur Henk Smit over het lidmaatschap: “We zien de markt veranderen en de inkoopmogelijkheden nemen af. Door het lidmaatschap bij de VNAB kunnen we nog beter samenwerken met verzekeraars en samen bouwen aan nieuwe oplossingen voor de grotere risico’s. Grotere risico’s vragen om andere inzichten en samen bereik je dan meer dan alleen. We zijn trots dat beursverzekeraars de samenwerking met ons aangaan. Hierdoor kunnen wij onze klanten nog beter van dienst zijn”.

Acura biedt u ontzorging op maat

De uitdagingen waar u voor staat
Er komt veel op u af de laatste tijd. De AFM stelt hogere eisen aan diplomering en advisering. De hoeveelheid administratieve verplichtingen neemt toe en klanten willen daar eigenlijk niet voor betalen. De werkachterstand kan snel oplopen en de kosten gaan omhoog. Een apart hoofdstuk is de ICT-implementatie, die broodnodig is om efficiënt genoeg te kunnen werken. Door dit alles nemen de inkomsten per klant af en staat de rentabiliteit onder druk. De vraag is: hoe krijgt u groei van het rendement voor elkaar?

Focus op de kern
De kern van uw werk zit in het adviseren van de klant. Iedere klant en situatie is immers anders en dat vraagt om een op maat gesneden advies. En de klant zit nu juist bij u, omdat hij bij u dat advies krijgt. Want u kent en begrijpt hem. Al het andere werk dat u hiervoor moet verrichten ziet de klant niet of nauwelijks. Maar het kost u wel tijd en aandacht, terwijl de groei van het bedrijf gerealiseerd wordt door het adviseren en ondersteunen van uw relaties. Dat is de kern van uw vak.

Meer lezen…

X