Introductie
Huismerk is de all-in oplossing voor hypotheekadviseurs die vooruit kijken. Maak voor een vast bedrag per maand onbeperkt gebruik van het brede assortiment, waaronder: een breed arrangement met meer dan 40 geldverstrekkers, verzekeraars en consumptieve kredietverstrekkers, ondersteuning door de Huismerk Vraagbaak, toegang tot de MoneyView Advisa voorwaardenvergelijker en Fintool eXpert en vermelding op Huismerk.nl.
De beschikking over een geautomatiseerde workflow.
Binnen Huismerk Comfort en Comfort Plus kun je ook gebruik maken van Accelerate. Hét digitale platform voor hypotheekbemiddelaars. Het verbindt de hele keten en biedt efficiëntie, overzicht en gemak. Hierdoor kun jij je richten op het belangrijkste: je klanten. Je biedt hen superieure digitale dienstverlening, inzicht en overzicht en zorgt dat ze sneller bij de notaris zitten.
Adres | Nieuwe Steen 5 |
Postcode | 1625 HV |
Plaats | Hoorn |
Telefoon |
088 – 766 38 24 |
relatiemanager@huismerk.nl | |
Website | |
Soorten producten | Hypotheken, verzekeringen, consumptieve kredieten, bankgaranties, vermogensopbouw, taxaties, toegang tot notarissen en oplossingen voor het verduurzamen van woningen. |
Rechtsvorm | B.V. |
Directie | Edsel de Graaf |
Aantal aangesloten kantoren | 250 |
Verzekeringsvolmachten van | N.v.t. |
Offertevolmachten hypotheken of kredieten van |
a.s.r, Argenta, bijBouwe, Centraal Beheer, Clarian Wonen, HollandWoont, Hypotrust, IQWOON, Lloyds Bank, Lot Hypotheken, Merius Hypotheken, Munt Hypotheken, NIBC Direct, Robuust Hypotheken, Tulp Hypotheken, Venn Hypotheken en Vista Hypotheken |
Aantal provinciale agentschappen |
|
Polisadministratiepakket | |
Binding met aanbieders | |
Eigen bemiddeling via gelieerde entiteit | |
Gebruik provinciale agentschappen |
Primaire diensten
Soorten financiële producten op gebied van verzekeringen
Schadeverzekeringen particulier | Nee |
Schadeverzekeringen zakelijk | Nee |
Levensverzekeringen (opbouw) |
Nee |
Levensverzekeringen (risico) |
Ja |
Uitvaartkostenverzekeringen | Nee |
Inkomensverzekeringen individueel |
Nee |
Inkomensverzekeringen collectief |
Nee |
Zorgverzekeringen | Nee |
Pensioenverzekeringen | Nee |
Coassurantie (beurs) | Nee |
Soorten financiële producten op gebied van kredieten
Hypothecaire kredieten | Ja |
Consumptieve kredieten | Ja |
(Bank-)spaarproducten | Ja |
Labeling mogelijk
Labelproducten service provider |
Ja |
Gelabelde producten aangesloten kantoor |
Ja |
Welke faciliteiten m.b.t. financiële producten
Vergelijken van voorwaarden |
Ja |
Vergelijken van brutopremies |
Ja |
Vergelijken van nettopremies |
Ja |
Vergelijken van bruto rentetarieven |
Ja |
Vergelijken van netto rentetarieven |
Ja |
Online sluiten van financiële producten |
Nee |
Bemiddelen in netto producten |
Ja |
Webmodules voor website intermediair |
Ja |
Overig
Functionaliteiten extranet |
Online volgen van de status van je lopende dossiers. |
Digitale polismap eindklant |
Ja |
Specialistische adviesondersteuning |
Ja, de Vraagbaak |
Midoffice diensten |
De midoffice diensten worden verzorgt door ons zusterbedrijf MO.servicing. Zij verzorgen onze genoemde offertevolmachten. |
Backoffice diensten | Volledige ondersteuning |
Ondersteuning bij overvoeren van portefeuilles |
Ja |
Aanbieden prolongatiegegevens voor polisadministratie kantoren |
Ja |
Aanvullende diensten
Marketing ondersteuning | Nee |
Vakinhoudelijke ondersteuning
Wft-opleidingen | Ja |
Vakgerichte opleidingen | Ja |
Wft-PE | Ja |
Bijeenkomsten en seminars | Ja |
Gebruik maken van software
Offertesoftware | Vrijheid in keuze gebruik software |
Vergelijkingssoftware | Moneyview Advisa Hypotheken |
CRM software |
Accelerate |
Office software | Nee |
Bemiddeling portefeuilleaan- of –verkoop |
Ja |
Faciliteiten portefeuilleanalyse |
Ja |
Faciliteiten Wft-compliance |
Ja |
Extra dienstverlening
Uitbesteden schadebehandeling |
Nee |
Telefoonopvang | Ja |
Overname werkzaamheden tijdens vakantie |
Ja |
Administreren serviceabonnementen van aangesloten kantoren |
Nee |
Incasseren van directe beloning / abonnementsbijdragen t.b.v. kantoren |
Nee |
Overname financiële administratie |
Nee |
Websitebouw en –beheer | Nee |
Samenwerking / deelnemerschap
Doelgroep / speciale markt |
Wij openen de deur naar meer geldverstrekkers en bieden concrete ondersteuning bij complexe dossiers en lastige vraagstukken. |
Regionaal / landelijk werkend |
Landelijk |
Eisen aan aangesloten kantoren |
AFM-volgend |
Inspraak aangesloten kantoren |
Ja |
Vormgeving dienstenpakket |
Huismerk maakt het mogelijk om onbeperkt gebruik te maken van het ruime aanbod aan geldverstrekkers, verzekeraars en consumptieve kredietverstrekkers, zonder dat je vastzit aan verplichte dossierhulp of rekening moet houden met hoge annuleringskosten. Het pakket is inclusief het abonnement op Fintool Expert (€119,40 p/j) en MoneyView voorwaardenvergelijker Advisa Hypotheken (€588,- p/j). Je kunt gebruik maken van de Vraagbaak en je hebt inkoopvoordeel bij de Nationale Taxatieservice en nationale Notarissen. Je betaalt een vaste, lage prijs per maand, dat te vergelijken is met het gemiddelde bedrag dat je elders voor de begeleiding van 1 hypotheekdossier afrekent. En met Huismerk Comfort maak je gebruik binnen het pakket van Accelerate small Business en bij Huismerk Comfort Plus heb je in het pakket Accelerate Business. Tevens is optioneel de actief klantbeheer module Smartcare af te nemen (€75,- p/m)250 (Prijzen en informatie zie: huismerk.nl) |
Kosten dienstverlening
Entreefee | Nee |
Vaste periodieke kosten | € 345,63 p. maand / inclusief btw |
Kosten per losse dienst |
Optionele uitbesteding bemiddelingswerkzaamheden per dossier, tot beheer € 344,68 p. dossier / vrij van btw Vraag naar de voorwaarden. |
Diversen
Calamiteitenplan | Ja |
Certificering (SAS70, ISO) |
Ja |
Waardering
Jaarlijks voert Bureau DFO onderzoek uit naar serviceproviders binnen de financiële dienstverlening. Ook in 2024 is gemeten hoe het intermediair de dienstverlening waardeert van de serviceproviders die voor het kantoor het belangrijkst zijn. Dit deel van het onderzoek is gebaseerd op 2.023 waarnemingen. De resultaten geven helder aan welke elementen in de dienstverlening van serviceproviders door de doelgroep belangrijk worden gevonden. Maar ook welke serviceproviders op welke gebieden sterk en minder sterk zijn.
Meer informatie over dit onderzoek van 2024 vindt u hier
Waardering Serviceproviders 2024 geeft de volgende scores weer:
Hypotheken | |
Ondersteuning bij activiteit | 6,6 |
Algemene generieke ondersteuning | 6,9 |
Prijs en product | 6,8 |
Procesondersteuning | 6,6 |
Aquisitie van nieuwe klanten | 4,6 |
Behoud van klanten | 4,9 |
Diensten | 6,7 |
ICT | 6,2 |
Toegang specifieke diensten | 7,8 |
Er worden geen scores vermeld wanneer sprake is van:
- Te weinig waarnemingen voor de betreffende serviceprovider.
- Een of meer onvoldoendes voor de betreffende serviceprovider op de opgenomen aspecten.